Kropp och själ

leslita.blogg.se

Enkelt att baka

Publicerad 2015-03-06 14:39:38 i Recept,

 
Jag är ingen person som brukar baka, eller någonsin varit särskilt bra på att baka. Men denna kreation är både enkel, snabb, god och lagom nyttig!
 
Recept
2,5 dl havregryn (jag använde rågflingor)
4 tsk kakao
1 dl vatten
1 dl jordnötssmör
1 dl honung
Krossade blandade nötter, jag använde mandlar
Lite mandelmjöl (valfritt)
3 tsk smält kokosfett (valfritt)
50 g smält mörk blockchoklad (valfritt)
Valfria bär (valfritt)
 
Jag tyckte att det blev lite torrt så därför hade jag i lite smält kokosfett men det går säkert bra att blanda i mer vatten. Blanda ner alla ingredienser förutom chokladen. Bre ut på ett bakplåtspapper. 
Smält chokladen i ett varmt vattenbad och bre över kakan. Dekorera med valfria bär. Jag använde torkade tranbär.Man kan även ha proteinpulver i kakan om man vill. Förvara i kylskåp. Smaklig måltid!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild