Kropp och själ

leslita.blogg.se

Eka pada rajakapotasana. Stretch/Yoga

Publicerad 2014-02-18 16:56:00 i Yoga och stretch,

Hejsan hur mår ni? Jag mår fint, igår var jag på Magdans som har startat igång igen efter julledgheterna. Det var riktigt roligt, jag glömmer hur roligt det är att dansa när det går ett tag. Ikväll ska jag på Yoga.

Denna posen på första bilden heter eka pada rajakapotasana, jag har gjort den förut där jag har pressat och dragit mig in i den, haha men nu efter att jag kollade på några videos och verkligen lyssnade på hennes (yoga instruktörens) tips så har jag lärt mig hur man kommer in i den fint. Mjukt och kontrollerat och ANDAS lungt. Så nu kommer jag djupare in i den och från båda hållen/ benen. Stretchmål check! 




När jag sedan hade lärt mig den så var jag ju tvungen att testa att göra en ny variant av samma pose som man kommer in i från "höftböjarstretchen", lutar sig bak och tar tag i benet/foten. Jag lyckades! Men behöver fortfarande öva upp min balans så att jag så småningom kan ta tag med båda händerna på foten. Och mina axlar kan bli mjukare också ser jag på kortet, det är därför det är så bra att ta kort och spela in sig själv, för man ser precis allt man kan förbättra! :D 
Jag är så nöjd och glad, lämna gärna en kommentar!

♥Relaterade inlägg om du vill läsa mer:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild