Kropp och själ

leslita.blogg.se

Raw efterrätter, ett nyttigare alternativ!

Publicerad 2013-03-08 23:12:00 i Recept,

Glutenfritt, laktosfritt och sockerfritt! Dessutom är det naturliga ingredienser och inget har förstörts av värmen i en ugn. Kan det bli bättre? 
 
Jag köpte boken "Raw Delight" av Erica Palmcrantz och verkligen älskar hennes recept. Det är spännande ingredienser utan att vara för komplicerat (om man har ett någorlunda hälsotänk). Jag har redan testat flera recept som jag ska dela med mig av strax. 
 
Först bjöd jag på en ljuvlig hallonpaj med pajbotten gjord av hasselnötter, dadlar och kokos m.m. Den gillades av alla. Serverades med laktosfri vaniljvisp. 
 
 
I går kväll kom sötsuget igen och jag bestämde mig för att göra chokladbollar med mandelmjöl, dadlar, macapulver och cacaopulver. Blanda ihop med kokosolja och forma till små bollar. Går även att rulla i kokosflingor. Mättande och smakrika.
 
 
 
Har ni någonsin testat något liknande? Nyttiga efterrätter?
Kom gärna med tips och förslag på recept och bloggar m.m 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild