Kropp och själ

leslita.blogg.se

Detox, raw food och en inspirerande dokumentär

Publicerad 2012-10-22 10:00:00 i Recept,

Hej på er detta inlägg kommer att ge många åsikter. Vissa bra andra inte. Det kan tyckas dramatiskt men det är "bara" 21 dagar. Tjugoen dagars detox. Inget kött, inga mejeriprodukter, inga snabba kolhydrater, inget socker eller alkohol m.m. Jag ska i stort sett leva som en vegan. I alla fall försöka mitt bästa.
 
Jag har sedan länge velat ha en juice maskin (råsaftcentrifug). Jag har länge velat införa mer grönsaker, frukt och minska mitt köttintag i min kost. Nu har jag den inspirationen och styrkan som krävs. "Jag ser inte detta som att jag begränsar mig från att äta saker utan jag ser det som att jag öppnar upp mig för nya råvaror och ingredienser i min kost" Börjar köpa sådant och smaka på sådant som jag annars inte hade gjort. Det ska bli roligt.
 
Detta är både för hälsan och för miljön. Äta mer som människan gjorde förr. Innan det fanns samhällen typ. Återgå till den råa kosten. Vet ni hur mycket köttproduktionen förstör världen? Läs det *HÄR*. Jag kommer att berätta mer om allt en detox gör för kroppen. Renar kroppen och balanserar. Nästan alla människor äter för mycket sur mat och blir därför för sura. Ph och magen. Detox är bra för immunförsvaret. Fyller på med mineraler, vitaminer och nyttiga näringsämnen som man annar inte får i sig.
 
Jag har bland annat inspirerats av "The life generator" på youtube och av Kris Carr´s youtube channel. Det var först när min kompis visade mig boken som heter "Crazy sexy diet" som jag förstod att det var samma kvinna jag följt på youtube som skrivit boken om detox. Hon fick en sällsynt form av cancer och tvingades ändra om sin kost. Det delar hon med sig i några olika böcker. Just nu har hon en bok med mer praktisk recept som ska ges ut snart. Sedan såg jag dokumentären "Hungry for a change" som handlar om hela befolkningens kosthållning och hur vi äter egentligen. Skräpmat! Criss karr är med i den dokumentären.
 


Sedan råkade jag kolla runt bland bloggar som jag följer och plötsligt ser jag två personer som skriver om detox och juicing. Då tänker jag att det var ju min ide, det var ju jag som skulle göra det, så nu är jag beredd. Är du med?


♥Fler inspirerande bloggar/sidor: Raw Clarity, Sandras raw food, Inner strength


♥ Detta är ett tidsinställt inlägg ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild