Kropp och själ

leslita.blogg.se

Fryst banan glass

Publicerad 2012-11-15 10:00:00 i Recept,

Hej jag har ett litet tips för de sötsugna som inte vill äta socker av någon anledning. Det är nyttigare än exempelvis vanliga kokosbollar men det finns olika åsikter angående banan och GI. Fryst banan glass! Den är sockerfri, raw, vegan och perfekt till min detox just nu. Mums!

Det är väldigt enkelt. Ta en banan, mosa den och blanda med cacao och eventuellt lite krossade mandlar.
 
Strö över lite kokosflingor och ställ portionsskålarna i frysen i minst 3 timmar. Gärna mer.

Servera direkt från frysen, ät den på en gång. Njut

Det går även att hoppa över cacao och tillsätta lite naturlig vaniljextrakt av något slag läste jag. Men cacao är så gott så jag valde det =) Ni får ha en bra dag! Kärlek/Leslita

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2012-11-15 10:49:18

Åhå, mumsigt! Ska definitivt prova det där!

Svar: JA gör det, det är superenkelt. Gör man det i tid är det klart på kvällen =) Super gott
Leslita

Postat av: Panki

Publicerad 2012-11-16 11:55:32

Oh, det här ska jag prova, låter gott!

Svar: JA det är mumsigt. Testa, det är superenkelt också. Gör man det i tid så är det klart på kvällen =)
Leslita

Postat av: Ida

Publicerad 2012-11-24 13:24:58

Haha, blandade lite havremjölk i min, så när jag tog fram den dagen efter var den stenhård, hm.. får se om den går att äta nu när den varit i kylskåpet, haha

Svar: Jaha oj då. Jo men tror att om du låter den tina lite så blir det nog gott =)
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild