Kropp och själ

leslita.blogg.se

Detox maträtter vecka 2

Publicerad 2012-11-13 11:22:57 i Recept,

Hej på er, här kommer lite bilder på några av rätterna som jag åt förra veckan. Under andra veckan på min detox.


Jättegod sallad med röd quinoa, romansallad, äpple, svarta oliver, rödlök, soltorkade tomater, solrosfrön och kyckling. Åt samma rätt i söndags fast med kikärtor istället för kyckling.


"Pasta" av Zuccini med tomat och veganost. Går att äta varm och kall.


Wook med rårisnudlar och färsk korriander


Soppa av körsbärstomater med kikärtor, stjälkselleri och gullök.
Det har gått bra denna veckan också. Jag åt kyckling en av dagarna, resterande dagar åt jag helt veganska rätter. Så det har varit roligt. Jag tog mitt PH-värde i går, det visade 6,2 så det har förbättrats men jag vill att det ska nå 7,0. Det kanske är svårt när jag inte dricker juice som gör att man får i sig mycket mer grönsaker. Jag har i alla fall märkt att jag mår bättre, känner mig sällan uppblåst och väldigt energifull. 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2012-11-14 08:51:40

Ser gott ut, blir lite sugen på att testa! :)

Svar: Ja men gör det. Jag mår så mycket bättre nu. Pigg och plattare mage och bättre Ph värde, mindre humörsvängar och blodsocker dippar. med mera, os.v Dessutom är det väldigt gott att äta så här. Spännande med nya saker och recept.
Leslita

Postat av: Niklas Riddarlo

Publicerad 2012-11-14 09:04:28

Vill du förbättra ditt ph-värde kan jag ge dig det bästa tipset!
Bikarbonat + vatten!

Mirakelkur!

Svar: Ja min kompis snackade om det. Ska göra klart denna detoxen och se skillnaden. Sen blir det nog bikarbonat för att hålla värdet stabilt. Tack för tipset. Har du själv testat det förresten?
Leslita

Postat av: Niklas Riddarlo

Publicerad 2012-11-15 16:52:05

jag testat med bikarbonat en period och kroppen kändes bra. Sen så tar jag bikarbonat ibland för o få i mig salter efter träning. Kör ketogen diet så extra mineraler skadar inte :)

Svar: JA vad bra! spännande det där hur kroppen fungerar =)
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild