Kropp och själ

leslita.blogg.se

Lär dig se Auror

Publicerad 2012-02-13 17:11:23 i Andlighet,

Jag fick en fråga på "blogresponse" om en tjej som berättade att hon kan känna men inte se Auror och undrade hur det kommer sig? Jag tycker att det är ett intresant ämne som jag har bloggat om förut. *HÄR*

Att känna av någon annans aura kan de flesta göra omedvetet. Ett enkelt exempel på det är: När du kommer in i ett rum och känner att det är dålig stämmning utan att veta vad som har hänt eller vad det har snackats om. Då är det personernas energier i rummet. Ibland kan man också märka när någon vän mår dåligt eller nått är "fel". 

Det är olika åsikter i frågan om alla kan känna av auror eller inte. Vissa anser att man har födds med en gåva och andra anser att det går att öva upp. Jag tror på en kombination. Till en början måste man "ha det" inom sig lite för att kunna utveckla det. Man kan öva upp sitt så kallade sjätte sinne. Och för vissa går det att öva upp så att man kan se auror tydligare.

Aura sken


Gör så här för att öva upp ditt "Auraseende":
Träna två och två. Ställ person 1 emot en vit/ljus vägg. Vissa tycker att svart fungerar också men inte jag. Person 1 sitter/står still och slappnar av. Person 2 som är den som övar, kollar en bit ifrån kroppen. Ca 2 dm. Bästa stället är precis över axeln, bredvid huvudet. Kisa inte, ansträng dig inte. Slappna av med blicken. Efter ett tag kommer du kunna se ett sken och så småningom en färg. Ni kan även testa göra så att person 1 tänker på olika saker som ändrar dennes humör. Tillexempel på det värsta som har hänt och sen på något som gör den lycklig. På så sätt kan person 2 se hur färgerna ändras och lära sig förstå vilka färgkombinationer som betyder vad. Byt plats och öva på varandra. Ha tålamod. Öva korta sessioner och ofta istället för, för lång tid. Auraseende kan vara svårt att hålla kvar. Det sägs att meditation öppnar upp ditt sjätte sinne om du vill utvecklas på en långvarigt sätt.


Kan du känna eller se andra personers auror?

♥Relaterade inlägg:*HÄR* Tolkning,



P.s Var gärna med i omrösningen i inlägget nedanför!

Kommentarer

Postat av: Hannah

Publicerad 2012-02-19 14:18:25

Oj, insåg just att tack vare ditt inlägg så vet jag att det är auror jag ser ibland runt folk. Har aldrig riktigt tänkt på det förut, men när jag läste det här så vet jag att det är det det är.

Men det är inte hela tiden jag ser dem, oftast när bakgrunden är helt vit och de behöver inte stå stilla skärskilt länge. Heh :P

Postat av: Vickan

Publicerad 2012-02-29 00:04:58

Vad intressant,men jo, jag läste mycket om sånt här förr, och kunde se min egen och andras också tror jag.. man såg väl nästan på alla levande ting, eller hur fungerar det nu igen, det är bara på levande saker väl?



Jag måste testa imorgon igen.. var flera år sen.. jag såg ju min egen jämt förut iaf. :)

Postat av: Vickan

Publicerad 2012-02-29 12:55:25

SV: Tack Lesly!



Jo, jag har tänkt på det, ibland kanar foten inåt, jag tänkte på det igår.. jag brukar försöka hålla det rakt. :)



Ballerinan och poledansarna är från http://www.yourdecoshop.se/en/Shop?query=ballet&Search.x=0&Search.y=0&Search=Search



Man får som stora dekaler med papper baktill och plast framtill och så har man en skrapa man fick med och så gnugga på plasten på framsidan (väldigt länge och hårt) och sen gnugga på pappen på baksidan också länge och hårt.. och så lite mer på framsidan ibland..



Sen så drog man i plasten och då ska själva ballerinan lossnat från bottenpapperet och först över till överplasten. Annars får man gnugga lite till..



Sen när den följt med allting, så sätter man hela plasten mot väggen och gnuggar igen, och då fastnar ballerinan/motivet på väggen och sen drar man bort plasten.. så är bara motivet kvar.



Lite pillergöra.. men det blev riktigt fint :)



Ballerinorna osv finns under "Ballet", min modell jag valde får man välja valfri text på, namn eller nåt.

Det står "Your dream will come true" på min. :)



Och poledansarna finns under "gogo"

http://www.yourdecoshop.se/en/Shop?query=gogo&Search.x=0&Search.y=0&Search=Search



Sen får man alltid välja storlek på alla, hur stora man vill. :)

Men ja, dom kostar ju en del då :)

Fanns ju massor med olika motiv :)



Jo, det med auror, det är nog lättare att se på människor, men jo, det är nog mycket träning med allt. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild