Kropp och själ

leslita.blogg.se

Örter som läker

Publicerad 2011-09-27 20:45:04 i Örtapoteket,

Örter som läker

Min nya bok, den heter örter som läker. Jag har haft ont i huvudet i flera dagar och vägrat använda alvedon/smärtstillande tabletter. Och då slog det mig plötsligt att jag verkligen inte visste vad på naturlig väg som hjälper emot just huvudvärk. Jag har lite koll på magproblem och förkylningskurer men vill lära mig mer. Och i dag gick jag in på Åhlén och hittade denna boken av ren tillfällighet för 59kr.

Det står massa intressant. Till exempel hjälper, kamomill,  persilja och citronmeliss emot huvudvärk. Basilika är bra för magbesvär och vanlig maskros kan hjälpa emot PMS, eksem och hudproblem och urinvägsinfektion. Det mesta används lokalt på området eller dricks som tinikur (te).

Förresten vara jag på hälsokost life och tänkte köpa Ricinolja men det var slut.


Vad har ni för huskurer emot exempelvis huvudvärk?



♥Läs mer om Huskurer och örter *HÄR*

Kommentarer

Postat av: Vickan

Publicerad 2011-09-28 01:14:49

sv: Tack! Ja.. hmm, jag vet jag borde inte berättat att jag opererats ifall jag inte berättar allting, men det är lite privat..



Men det var en operation jag valt själv att göra så det var ingen sjukdom jag haft eller annat..



Men det var läskigt iaf att sövas och så..



Även om dom inte gjorde nåt fel vid min sövning..



Tack så mycket, ja, jag köpte tåspetsskorna egentligen som prydnad, men då jag har stått på tårna lite i foppatofflor och converse osv i flera år.. eller ja t.o.m när jag var liten så ville jag testa..



Och jag tycker det föll sig rätt naturligt. Det känns naturligt.



Men jag har inte perfekta pointade fötter ännu, men det kommer..



Ena foten är bättre än den andra.



Jag älskar tåspetsskorna iaf. Jag vet att man ska gå sakta fram och så men jag är rädd om mig och är försiktig..



Och ja egentligen ska man ju blivit godkänd av sin lärare innan man ser åt ett par tåspetsskor..



Men det är jätteroligt verkligen. Älskar att trippa runt i skorna, från början blev man lite öm men nu känns det bra.. eller ja, lite öm blir man såklart, men det blir nog alla :)



Men ja, jag längtar tills jag är redo på riktigt att dansa tåspets.



En jag snackat med på nätet har gått en termin balett som nybörjare och sen tittade hennes lärare på hennes fötter och tyckte hon var redo, så hon dansar tåspets redan.



Jag vet det är individuellt och jag kanske behöver flera år, ja, då får det ta det.. (fast "leka" lite hemma kommer jag alltid göra fram tills dess) :)

Postat av: Vickan

Publicerad 2011-09-28 20:06:32

sv: Nä, nja, jag dansar lite hemma, men inte på kurs och så ännu,.. det lär dröja nåt år tror jag :)



Och jo, jag är försiktig :)

Postat av: Raw food

Publicerad 2011-10-14 20:24:45

Spännande bok!



Det är kul att allt fler intresserar sig för naturlig hälsa.



Har bokens tips gett positiv effekt?



Levande hälsningar



Mattias

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2011-10-14 20:43:31

Svar till Raw food



Hej Mattias!

Tack för din kommentar, jo naturlig hälsa och skönhet är väldigt intressant. Jag har inte hunnit testa så mycket eftersom att boken är ny men jo det verkar väldigt bra. Har många bra bilder och förklarar bra.



Hoppas du hittar tillbaka till Leslita. Ha en bra helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild