Kropp och själ

leslita.blogg.se

Nya pole tricks

Publicerad 2011-11-20 22:55:05 i Poledance,

Träning i dag. Jag var verkligen trött innan träningen så jag körde lungt. Kände av min sträckning i "magen" musklerna emellan/under revbenen (intercostalis).  Bra ställe att sträcka sig på då de används hela tiden. Så jag undvek full inverts. Blev 3 nya trick som jag fick testa på.

Front splits (spagat på stången). Klicka *HÄR* för att se hur den görs.
poledance front split

Le Poisson (En bow n arrow variant). Klicka *HÄR* för att se.
diva dive poledance
Kommer ni ihåg bow n arrow, den här är liknande fast man vinklar upp överkroppen på andra sidan stången och med hjälp av undre armen trycker man ifrån. Klicka *HÄR* för att se första varianten. Och ja juste det sista tricket jag testade var russian split. Anastasia lärde ut den på work shopen, det är en riktig balans utmaning. Föll några gånger, hehe Men kul är det. Öva öva öva...


Nu ska jag lägga mig, svarar på alla era kommentarer i morgon. Har inte hunnit med det under helgen.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-11-21 12:53:27

Le Poisson, inte Diva dive :)

Postat av: zenia

Publicerad 2011-11-21 12:54:04

/zenia :D

Postat av: sami

Publicerad 2011-11-21 20:40:06

följt din blogg ett tag, roligt att se din utveckling inom poledance! :)

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-11-21 21:35:21

Haha! Vissa av oss kan inte ens gå ner i spagat på golvet, och vad gör du? Gör en spagat på stången! ;)



Svar:

Fixat! :)

Absolut, det vore kul att ses snart!

KRAMAR!

Postat av: Linda WritingL

Publicerad 2011-12-09 15:02:15

Vad roligt du är igång med träningen igen, ser jätte bra ut! :)

Själv har jag uppehåll pågrund av flytt, saknar pole jätte mkt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild