Kropp och själ

leslita.blogg.se

Zucchini, tomater och hallumi

Publicerad 2011-01-25 17:46:04 i Recept,

Min kameraladdare är tillbaka! Så nu kommer det laddas upp med egna fotografier som vanligt igen. Jag börjar med en Gi maträtt som jag tillagade i går.


Zucchini, tomat och hallumiost i ugnen med ruccolasallad

Zuzzini, tomat och hallumi-ost

Gör så här: Valfritt om man vill salta och låta zucchinin vattna först. Skär sedan zucchini, tomater, rödlök och hallumiost i skivor. Lägg upp i skiftande i färger. Jag valde att ha mindre av rödlöken av smakskäll. Lika mycket av resterande ingredienser. Ringla lite olja över och krydda med salt och peppar. Låt rätten stå i ugnen tills osten har fått lite färg och zucchinin känns mjuk.

zucchini, tomat hallumi
Serveras med Ruccola sallad, GI godkänd rätt. Smaklig måltid.

Om nu ska jag snart iväg på samba träning som har blivit flyttad från onsdag till tisdag denna vecka. Sedan tänkte jag påminna att det går att klicka på "Gilla knappen" under inlägget som jag har lagt in om man inte orkar kommentera men ändå tyckte att inlägget var intressant, läsvärt eller roligt. Testa!

Har ni smakat på något liknande? Vad blir det för middag hemma hos dig i dag?

Kommentarer

Postat av: Becca

Publicerad 2011-01-25 20:16:06

Ser jättegott ut. Brukar steka zucchinin i lite smör - så gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild