Kropp och själ

leslita.blogg.se

Leslitas Matmeny!

Publicerad 2011-02-27 17:52:44 i Recept,


Den enklaste sättet att få i sig ordentlig mat är att Planera.

  1. Skriv upp alla rätter som du skulle kunna tänka dig att äta och tillaga 2 veckor fram.
  2. Gör en inköpslista och storhandla, glöm inte frukostvaror m.m
  3. Matcha ihop dag och rätt. Eller ha listan upphäng och när du funderar över vad du ska äta så kan du välja det du/familjen är sugen på och då ska alla ingredienser redan finnas hemma.
  4. Frys in portioner och ät rester till dagen efter.


-Min matmeny
  • Soppa, gröna linser med köttfärs
  • Pangutorsk file med couscous och sås
  • Spagetti med carbonara
  • Gryta på fläskkare med bulgur
  • Italiensk röra med aubergine och köttbitar
  • Grillad kyckling i ugnen med kikärts-sallad
Biff med ris och championsås
Detta åt jag här om dagen, det är hemgjorda köttfärsbiffar med ris och championsås.
I dag blir det Pasta Carbonara, mums. Vad ska ni äta i dag? Brukar ni planera matmeny?

Kommentarer

Postat av: zenia

Publicerad 2011-02-27 21:20:42

Jag och min lilla familj brukar också planera in en matmeny för veckan :) man får in bättre matrutiner på så sätt men frukost blir väldigt individuellt eftersom vi äter på så pass olika tider på morgonen.



Jag tycker att det är jätte inspirerande när du lägger upp recept och bilder på det du lagar. Jag får lust att testa nya maträtter och vidga mina matvyer typ :) hehe

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild