Kropp och själ

leslita.blogg.se

Hälso yrken

Publicerad 2010-01-12 12:49:55 i Hälsonytt,

Hejsan det är ofta folk frågar mig om vilka olika hälso yrken det finns och undrar vad man kan jobba med. Min lillebror börjar närma sig gymnasievalet och är fundersam. Mitt tips till honom var att gå in på ams och göra intressetestet. Sen så blev jag själv sugen på att göra testet igen. Resultatet blev hälso yrken.

Friskvård och kroppsvård

Vårda, behandla


 

Resultat du passar inom: ”Friskvård och kroppsvård”. Exempel på länkade yrken nedanför

OCH

Resultat du passar inom: ”Vårda, behandla”. Exempel på länkade yrken nedanför

Alla punkterna är länkade.

Resultatet jag fick tycker jag passar utmärkt in på mig, eller hur? Jag är på rätt väg :) Vad fick du för svar?

I [del 2] kommer fortsättningen som handlar om att Ge råd och stöd

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild