Kropp och själ

leslita.blogg.se

Finn och återställ chakra obalansen med pendel

Publicerad 2009-09-10 18:47:51 i Alternativmedicin, Ayurveda,

Innan har jar förklarat hur man pendlar "fram" svar på en fråga.  Läs det inlägget *här* om pendel magi.

"I denna del kommer jag att berätta hur man pendlar över någons kropp, Chakrapendling och balansering av någons Aura"

Chakran kan du fördjupa dig i genom att läsa *här*. Men nu kommer lite repetion.
1. Baschakrat är Rött
2. Navelchakrat är Orange
3. Solar plexus är Gult
4. Hjärtchakrat är Grönt
5. Halschakrat är Blått
6. Pannchakrat är Lila/indigo
7. Kronchakrat är ett vitt sken




Vissa säger att kronchakrat är lila men jag ser det som ett vitt sken så då känns det mer naturligt att skriva så. Vad dina chakran utspeglar syns i Auran. Det är ganska sälsynt att kunna se Auror, men alla har någon gång kännt av den. Man kan komma in i ett rum eller sitta bredvid en person och få en känsla av att något inte stämmer. Te.x dålig stämmning. Eller hur? Utöva helst detta nedanstående i par.

Pendla fram vart obalansen ligger
Ställ dig framför spegeln, ta fram din pendel (helst bergskristall som är neutral). Slappna av och håll pendeln i vänster hand. Håll pendeln en bit ifrån kroppen och börja nerifrån (som alltid) med baschakrat. Uttala högt eller tänk intensivt på varje chakra när du håller pendeln framför motsvarande. När pendeln ger uttslag i form av att gunga in mot chakrat tyder det på en obalans i det chakrat. Det går även bra att ligga ner om det finns någon som kan pendla över dig. Utslaget är oftast dessamma, den pendlar lodrätt.

"Chakra balansering"

När du nu vet vart obalansen ligger så ska du nu pendla över denna personens kropp. Från första till sjätte när personen ligger ner avslappnat. När pendeln har jämn rytm över var och en av hennes chakran så är dem i balans. Detta kan ta tid och du kanske inte lyckas balansera alla första gången. Det kan i vilket fall inte bli sämre. När du är på sista d.v.s sjunde chakrat så får du be personen sätta sig upp och alltså hålla pendeln över hennes huvud! Ju fortare pendeln går desto starkare är energierna.

"Rena rum"
Om du redan vet att det är obalans och det känns i rummet så går det att omskapa energiformerna så ändras beteendet och så kan du uppnå en större harmoni omkring dig.

Så när kan man behöva göra detta?
*Om man känner sig svag eller på dåligt humör så kan man pendla energier i rummet som påverkat ditt humör
*Om man behöver vara fokuserad och uppmärksam men känner sig trött och hängig.
*Man kan också vända på det som exempel att om man är hyperaktiv och rummet ger en rastlöshet och vid detta tillfället då ta hjälp av pendeln för att slappna av och varva ner.

Detta kan vara svårt att "rena rum" om man själv är orsaken till dem negativa energierna.
Energierna är svagare när du själv känner dig svagare.
Testa att pendla en dag när du är nerstämd och se skillnaden från pendlandet en dag du är på bra humör. 


Lycka till! Är något oklart eller om du har frågor så säg till :)


♥Läs fler inlägg om liknande inlägg under kategorin ANDLIGHET eller AYURVEDA

Kommentarer

Postat av: Barbie

Publicerad 2009-09-10 19:34:28

Härligt hur långtid har du kvar ? :D pusspuss

Postat av: jonnie

Publicerad 2009-09-11 06:56:09

Hello, din blogg e oxså fin, nje ja reser bara 2 gånger om året men visst e de kul o resa runt lite

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2009-09-11 12:10:09

Hello. hur är läget? jag själv är förkyld. Det är lite sämre med låten du har lagt in, det var behagligare utan. litet tips. Yes blir så glad äntligen fick jag min film Slumdog millionaire. beställde den för 11dar sen. Ha det bäst kram

Postat av: Samira&Sonja

Publicerad 2009-09-11 13:11:11

Jaa hehe om man har bråttom :)

Postat av: annamadelene

Publicerad 2009-09-11 15:58:45

tack :)

Postat av: Lesly

Publicerad 2009-09-11 16:05:51

Hej Elisabeth :) Jo man får pausa om det är störande med musiken :P Ja den filmen är ju så bra! Jag har lite filmer som jag ska kan kolla på under helgen kanske. Idag och igår var det jätte soligt här, är det fint hos dig också? Vad ska du hitta på i helgen Kramar

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2009-09-12 12:10:48

tjenixen sitter här med nymålade naglar:) still sjuk dock, men bara lite så det blir mini golf om det finns nåt öppet. Ja soligt här med men kallt. later Ps. ja man kan pausa, men det börjar igen när man klickar framåt och bakåt.. jag ger mej inte hehe

Postat av: life of hanna jakobsson ♥

Publicerad 2009-09-12 15:12:44

svar: ja visst jag kan göra det! imorn har jag träning så kika in då på eftermiddagen någon gång så lägger jag upp en video på hur jag gör :) tack va snäll du är, kram♥ ♥

Postat av: Häxprinsessan

Publicerad 2009-09-14 08:15:59

Min pendel i ametist har fått si gen smäll, så petsen brutits av. Hmmm..jag gillar pedeln som redskap men har itne rikgt kommit på hur jag vill anvädna den ännu.

Hur gör du?



Ha det gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild