Kropp och själ

leslita.blogg.se

Livsstilsmässan i Göteborg

Publicerad 2009-09-06 18:54:45 i Hälsonytt,

I går var jag på *Livsstilsmässan* i Göteborg. Det var väldigt intressant. Livsstilsmässan är en sprituell hälso mässa. Det fanns tarotläggning, kristaller, reiki, healing, Aura fotografering m.m och massa intressanta föredrag.

Vi lyssnade på kroppspråk föreläsning av Solveig Naeser, se hennes hemsida *HÄR*.
Det var väldigt spännande och saker hon sa stämmde så bra fast man gör det omedvetet. Hon pratade om hur man ser på en person om den ljuger, är attraherad är nervös eller andra normala känslor som utspeglas i kroppens signaler.  

Sedan fick jag en aromaterapi massage av en väldigt duktig man. Han blandade ihop speciella eterska oljor med vegetabiliska bas oljor. Vi hade ett litet försnack där jag fick berätta om mina "besvär" eller det jag ville se effekt på. Och han kom fram till att jag inte hade ont någonstans eller något tydligt fysiskt att jobba på utan att jag behövde mest emotionell utrensning. Han sa at det funkade emot humörsvängningar och PMS. Kommer inte ihåg alla oljor han använde men Joy och pepparmint kände jag doften av. Han masserade fötterna, ryggen, nacken och huvudet. Det som jag tyckte var mest intressant var att han massarade djupgående taktilt och punkt tryck. Det var så brett av olika grepp. Kändes jätte bra! Camilo som jag var där med fick en japansk energi massage som han blev väldigt nöjd med. 



Det pågick mängder av försäljning av te.x. kristaller minderalstenar, hud produkter, smink, tarot och orakelkort, och aloe vera juice som jag smakade på :) Dock var jag lite besviken på att mineral sminket och dem naturliga produkterna inte höll sitt motto att det ska vara naturliga och allergifritt. Så jag köpte inget.   

Kolla in sidan om Livsstilsmässan :) Vad hade du tyck va mest intressant?

Kommentarer

Postat av: Häxprinsessan

Publicerad 2009-09-08 18:50:10

Ååå,där önskar jag att jag hade varit! Allt hade lockat

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild