Kropp och själ

leslita.blogg.se

Aromainpackning

Publicerad 2009-10-27 14:59:56 i Spa & Massage,

Idag har jag fått två kunder i Hälsans hus / praktik. Vi elever som vill hålla igång det praktiska och lära sig lite mer smarta sätt att ge behandlingar på; får skriva upp sig på praktik en gång i veckan. Idag fick jag två externa gäster som jag utförde Aromainpackningar på. Jag fick testa att packa in gästen med ett lakan istället för plast. Det var mycket bekvämare. Skönt att slippa det prasslet från plasten. Så detta ska jag definitivt börja göra på mina hemma behandlingar också.

Så här fint hade jag laggt upp imorses.


På universitetet finns det att välja emellan Relaxing som är avslappnande med lavendel doft, Energi som är upp-piggande med citrongräs och rosmarin, Anticellulite oljan är förebyggande emot celluliter och Cypress är bra emot ytliga blodkärl och är Antiskeptisk. Sedan anpassar man blandingen efter individen. En valfri olja blandas ihop med body lotion (hudkräm). På mina hemma behandlingar blandar jag eget med eteriska och vegetabiliska oljor och body lotion.

Om behandlingen: Aromainpackning går till så att man smörjer in aromablandningen över hela kroppen  
(alltid helkropp). Sedan packas gästen in med lakan eller plast och får ett täcke över sig. Det ska vara varm och skönt. Under tiden aroman får verka gör man en ansiktsbehandling. Rengöring, mask och massage. Man behöver inte ducha efter denna behandling då det sugt upp av huden.

Kontraindikationer: Akuta inflamationer, inflamationer i kärlen, hudåkommor som är smittsamma eller obehagliga, blodpropp, elakartade tumörer, feber, infektioner, öppna sår, barn under 8. 
Det är även bra för mig att veta om gästen har högt eller lågt blodtryck, hjärtproblem, är extra svag, är gravid, är överviktig eller har någon allergi. 

Välkommen att boka behandling hos mig!

*Relaterade länkar för mer info: Spa beh,

Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2009-11-01 17:45:27

Åh, kanske får prova på det istället. Är en super bra idé! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild