Kropp och själ

leslita.blogg.se

Alla spa moment utförda.

Publicerad 2009-03-11 18:05:00 i Spa & Massage,

Nu har vi gått igenom alla momenten i skolan på Spa-programmet och det är nu upp till var och en att öva självständigt.
Igår gjorde jag en ansiktsbehandling och lade jag denna masken i Alger efter att ha rengjort huden ordentligt. 
Hon (på bilden) ligger även inpackad med plast och filtar och har lera insmord över hela kroppen men det syns ju inte. Och hon ville nog inte att jag skulle ta kort på henne naken :P
Denna procedur var lite svårare att göra jämfört med kroppsskrubben eftersom att man bara får använda en hand o smörja in med och den andra handen ska vara ren och "fri" för att hålla i skålen och plasta in os.v.
Jag hade lite svårt för att bestämma mig för vilken hand jag skulle arbeta med.
Jag valde att smörja in med vänster och göra resten med höger. Det gick ändå väldigt bra.
Haha hon som packade in mig med lera hade sölat ner Allt. Golvet, filtarna sina egna kläder...
hehe men det är ju därför vi övar.



Men min favorit behandling är fortfarande Hand och fot vård! Gillar även Aromainpackningen.
Hoppas att jag får något av dessa på examinations dagen.

Kommentarer

Postat av: Cristian

Publicerad 2009-03-11 18:26:37

Där ser man :) Det är coolt med övernaturliga saker, fast lite småläskigt också.



Grönan tycker jag absolut att du ska besöka i sommar. Jag kommer att stå på två av de största attraktionerna på Grönan i sommar - så om du har vägarna förbi får du ju säga hej! :)



Annars är allt med mig. Har precis kommit hem från jobbet och är rätt seg, skönt att bara varva ner lite då liksom. Allt bra med dig idag? Mindre träningsvärk av allt dansande?



Abraso!

Postat av: Katsiaryna

Publicerad 2009-03-11 21:22:40

Jag har uppträtt och så i belly och tävlat lite fast mest på skoj inte riktiga tävlingar haha... Samba ! men gud vad kul jag har dansat lite Merengue också och jag tyckte det var hur skoj som hälst ! Jaa exakt dans ger mig livsglädje jag vet inte riktigt vad jag skulle göra utan det haha.... Pole dance såg riktigt najs och det du sa om att det ser sexigt ut så gör det faktist det! :)

Postat av: marija

Publicerad 2009-03-12 10:29:34

heejsan.. detta är den jag har http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2065298



och jag är riktigt nöjd med den..:) men om du tycker att den kostar för mkt så finns denna http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2168123 som jag ville köpa från början.. men den färgen som jag ville ha fanns inte.. båda har 160Gb och är mkt bra.. hehe hoppas du hittar nån du vill ha..:):)

Postat av: Karin

Publicerad 2009-03-12 12:01:52

Sv: Tack så mycket!:) Vad är det för skola du går på?

spa-skola låter jätteskoj.

Postat av: Karin

Publicerad 2009-03-12 12:07:06

Ganska intressant för jag har själv haft lite funderingar över att det kanske skulle vara kul att utbilda sig till massör och jobba på nått spa eller nått liknanande.. :P

Postat av: Madelene

Publicerad 2009-03-12 12:58:48

Jaha okey trevligt=) Vilken klass tävlar ni i? group stunt? senior?

Postat av: zandraa

Publicerad 2009-03-12 13:10:27

va härligt du får säga några bra ansiktsmasker till mig sen :)

Postat av: Jeanette

Publicerad 2009-03-12 13:22:21

Aromainpackning är ju så underbar! Älskar den behandlingen!

Såg inte din kommentar på bloggen förrän nu, den måste ha smitit undan. I våran nybörjargrupp från 15+ så är den äldsta just nu 21. Men vi skulle absolut inte neka någon äldre att börja. Vet själv att det finns folk som är över trettio och tränar cheer :)

Postat av: Caroline

Publicerad 2009-03-12 13:51:36

Vilket lyx! =)

Postat av: Sandra Söderberg

Publicerad 2009-03-12 16:37:02

sv: Hihi ja :) Jo jag vet men det blir ju ofta så att man blir oaktiv på den andra ;) kramkram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild