Kropp och själ

leslita.blogg.se

Ett litet steg...

Publicerad 2014-11-14 10:00:00 i Psykologi,

Det händer så lätt att vi fastnar i ett beteende som vi egentligen inte trivs med. Att vi fortsätter med tankegången som leder till svaret > ja det är sån jag är! Men är det verkligen så? Jag menar inte att man ska göra sig till eller spela någon annan, det handlar inte ens om missnöje. Utan det handlar om att varje dag, varje ögonblick och varje sekund ges det en chans att själv bestämma vem du vill vara och kan bli. Det finns inget och ingen som hindrar dig från att bli den du vill vara. Du skapar dig själv. 
 
Yasuragi när jag jobbade som spa-terapeut men insåg att det inte var den jag ville vara...

Idag vill jag att ni ska fundera över dessa frågeställningar: Vem vill jag egentligen vara? Hur vill jag vara i en viss situation? Hur vill jag bete mig gentemot andra?
Och slutligen hoppas jag lyckas inspirera er till att bli den människan!
 

"Ta ett litet steg varje dag, i den riktning närmare att skapa

den människan med de kvaliteter du önskar ha"

Om

Min profilbild