Kropp och själ

leslita.blogg.se

Människans själ

Publicerad 2015-09-19 11:03:42 i Andlighet,

Hej! Det var längesen som jag satt vid datorn och faktiskt bloggade. Brukar bli något snabbt från mobilen. Jag har under sommaren träffat väldigt fina människor. Det känns så härligt när man möter någon som är helt öppen och som man kan vara sig själv med. Jag tror verkligen på att vi människor och allt annat levande på denna jord har en själ. Det är svårt för mig att förstå att vissa människor inte tror på själar. Jag hade nog aldrig mött någon förren nu. Det var en ögonöppnare för hur olika vi människor är. Det behöver inte vara på ett negativt sätt utan bara ett konstaterande. Även den personen som inte tror på själar, tror sig ha en själ kan jag se hans själ i. Jag accepterar innerligt att folk tror på olika saker.
 
Klicka på bilden för källa. 
 
Spiritualitet v.s Själ
Jag såg filmen "I Origins" förra veckan. Har ni sett den? Om inte så gör det. Den handlar om relationen mellan den spirituella världen och vetenskapen. Att det finns någon bortom det vi kan se. Jag känner mig som huvudpersonen, kvinnan i filmen som försöker förstå honom och hans tankesätt. Som försöker få honom att se, att se med sitt tredje öga. Men plötsligt vill jag inte vara "on a mission". När jag har så mycket fantastiska människor runt om kring mig som förstår mig och som jag kan förstå och möta på samma plan.  
 
Big bang 
Samtidigt tror jag också på vetenskapen. Jag tror på big bang, jag kan inte påstå mig vara religös. Jag snuddsar ständigt mellan dessa två världar. Älskar medicin, biologi, naturen och allt ner till cellnivå. Allt mellan partiklar och den fysiska kroppen faschinerar mig. Det är därför jag vill jobba med vetenskapsjournalistik. Jag hoppas att oavsett hur mycket kunskap jag har så kommer inte min tror att förändras. 
 
 
Vad tror ni på? Tror ni att det är möjligt att både tro på något andligt/ spirituellt och vetenskap?

Kommentarer

Postat av: Jasmine

Publicerad 2015-09-19 11:16:20

Vad fin och intressant blogg du har :)

Svar: Tack så mycket 😘, detsamma. lämnade en kommentar på din blogg ☺
Lesly Valencia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild