Kropp och själ

leslita.blogg.se

Häxan

Publicerad 2014-10-08 12:54:48 i Andlighet, Häxkonst,

Hej på er, jag har också känt att häxan inom mig har vaknat till liv. Så jag har tänkt uppdatera fler inlägg i kategorierna Andlighet och Häxkonst.  Jag har tänkt repetera lite och skriva om auror, tolkning av auror, pendelmagi, tarotkort, drömmar och vad allt det här betyder för mig.
 
Jag har alltid varit öppen med vem jag är och vad jag tror på men jag tycker att den delen har försvunnit här på bloggen. Jag tycker inte att mitt verkliga jag syns här så därför vill jag skriva mer om det. Jag är fortfarande en aktiv utövare och lär mig nya saker hela tiden som jag vill dela med mig av. För er som är nyligen inkomna läsare på leslita.blogg.se så gå gärna tillbaka och bläddra i kategorin Andlighet. 
 
 
Häxa
Jag ska börja med att förklara begreppet häxa. För mig är en häxa någon som lever i samklang med naturen, solen och månen. Någon som har ett utvecklat tredje öga och jobbar med att lära sig mer och utöva dess konster. Till exempel genom tarotkort, pendelmagi, drömtolkningar, kristaller och örter. Allt inom alternativmedicin är för mig också en sorts andlig utövande där man ser att kropp och själ är sammanlänkade. Det finns många olika redskap som man kan använda sig av och vissa kanske tycker att de kan finna sig själv enklare utan dessa redskap medan andra vill ha alla redskap. Det finns också olika inriktningar och vägar man kan gå. Jag har hört mycket om häxor som använder sig av runor och ritualer vilket jag inte är så bekant med. Det är den nordiska mytologin. I Amerika är wicca väldigt populärt vilket för mig känns mer som en religion där man ska initieras och fira högtider och tillbe gudinnan. Det känns inte riktigt som jag men jag skulle känna mer samhörighet med den personen är någon som har ett helt slutet sjätte sinne. Förmodligen?...
 
Viktigt att påpeka är att häxkonst inte alls handlar om skada eller manipulera något till att göra något som denne inte vill. Man ska aldrig leka med kärleksbryggder eller väcka okända andar till liv utan orsak. Det handlar om att vara öppen för allt och ta hjälp av energierna som finns runtomkring oss. Jag håller inte på med någon sorts svartmagi. Ordet häxa har alltid haft en nagativ klang och därför har inte jag kallat mig häxa utan jag brukar bara säga att jag är spirituellt lagd eller intresserad av andliga fenomen vilket för mig är detsama som att vara häxa. Allt gör man som man vill. Det som känns rätt för en själv eller för stunden. Jag kan känna av energierna från personen som frågar och då vet jag vilka ord och på vilket sätt jag ska förklara "det".   
 
I nästa inlägg ska jag berätta hur mitt andliga sökande gick till och vilka redskap jag använder mig av samt hur det gick till att välja. Kommentera gärna detta inlägg, skriv frågor eller mejla mig om ni undrar över något. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild