Kropp och själ

leslita.blogg.se

Börja använda ögonkräm!

Publicerad 2014-05-21 20:13:00 i smink och hudvård,

Jag tänkte att det kunde vara bra att börja med ögonkräm eller serum i min ålder. Vad jag har lärt mig så kan inte huden runt ögonen absorbera ingredienserna i en vanlig ansiktskräm för att huden är så tunn där så därför behöver man en tunnare kräm där med speciellt anpassade ingredienser. Funktioner med en ögonkrämFörhindrar åldersteckenÖkar elasticitetenBra emot svullnadBra emot mörka ringar
Jag använder ögonkräm från Maria Åkerberg. Ansiktskräm är också bra.Bättre att förebygga än att reparera när det är för sent. Vad tror ni? Sant eller falskt?

Kommentarer

Postat av: Art By Tina

Publicerad 2014-05-22 11:44:10

Jag använder marockansk arganolja varje kväll runt ögonen.

Ps. Jag vart grymt överasskad av kvalitén på dom grejer jag tryckte upp med min konst på. Lär nog bli fler=)

Svar: Jaha gör du det, jag bloggade om arganolja för en vecka sedan då jag precis köpte det. Hörde att det skulle vara bra emot ärr och håret. Men visste inte att det gick att använda runt ögonen! Spännande.
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild