Kropp och själ

leslita.blogg.se

IDUN mineral foundation recension

Publicerad 2014-03-28 11:57:01 i smink och hudvård,

Hej! Jag köpte IDUN mineralfoundation för någon månad sedan och hä r kommer en kort liten recention. 


Jag valde färgen DISA som ska vara en liten snäpp över ljus hudton. Mer medium beige. Jag stod jättelänge och försökte hitta rätt färg och testade olika där på apoteket. Den som var under var alldeles för ljus och den andra gick mot rosa. Så jag valde den här MEN det blev ändå inte rätt. Jag tycker att den här färgen var för gul för mig.

Vidare så tyckte jag att det var lite svårt att få sminket jämt över huden trots att jag testade att skrubba ansiktet först och smörja ordentligt så blev det lite klumpigt och svårt att sprida ut. Är man den personen som gillar väldigt täckande smink och använder mycket så är IDUN täckande och bra. Den håller också hela dagen. Ibland har jag använt IDUNS transparenta mineralpuder över T-zonen vilket hjälpte mycket. Men jag kommer tyvärr inte att köpa DISA igen.

Mitt betyg ♦♦ 2 av 5 möjliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild