Kropp och själ

leslita.blogg.se

Intentioner istället för nyårslöften

Publicerad 2014-01-09 16:21:38 i Psykologi,

Istället för nyårslöften så kan man ha intentioner istället. Det är ett mål som man strävar efter. Det finns inget mätbart som beslutar om du har nått ditt mål eller inte, det är bara ett sätt att bli en bättre människa utan krav. Personlig utveckling...

 

Här är förslag på några intentioner.

✯ Jag ska älska mig själv varje dag, inklusive alla mina brister och all min skönhet.

✯ Jag ska tillåta andra att vara sig själva.

✯ Jag ska se det positiva i varje situation.

✯ Jag ska uttrycka uppskattning och tacksamhet oftare.

✯ Jag ska säga åt den inre domaren att försvinna.

✯ Jag ska förlåta mig själv och andra.

✯ Jag ska meditera några minuter varje dag.

✯ Jag ska tillbringa mer tid med Moder Natur.

✯ Jag ska stänga av datorn och telefonen och få kontakt med mina nära och kära för kvalitetstid.

✯ Jag ska leva i nuet. 

 


Det kanske låter religöst och klichigt för vissa men välj då bara en punkt som känns okey och när du har utvecklas på den fronten så kommer du att förstå resten av punkterna. Allt i din takt när du känner dig redo.




Kommentarer

Postat av: Qbrium

Publicerad 2014-01-14 19:54:00

Lite sådär tänker jag också. Önskningar, eller mål är mycket bättre än löften. Hur ska man ens veta att man kommer kunna hålla något på förväg? Tycker dina punkter är riktigt bra. :)

Svar: Ja det är bra att tänka så och att vara snäll mot sig själv, annars blir det lätt prestationsångest istället och allt handlar ju om att man ska trivas med den man.Tack för din kommentar!
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild