Kropp och själ

leslita.blogg.se

Bananpannkakor

Publicerad 2014-01-21 08:00:00 i Recept,

I går testade jag bananpannkakor till frukost, de smakade jättegott men smeten höll inte ihop så bra så nästa gång ska jag testa att ändra receptet lite.

Så här gjorde jag mina bananpannkakor
Mosa en banan och blanda med två ägg, stek i smör eller alternativt kokosolja för en ännu godare smak! Nästa gång ska jag testa att ha lite mandelmjöl eller proteinpulver eller både och för att få lite konsistens så att de håller ihop bättre. På bananpannkakorna hade jag agavesirap och kokosflingor. Honung funkar nog lika bra, och lite bär vore nog gott till nästa gång.
 
Förutom bananpannkakorna så åt jag även en clementin, en avokado och en havreknäckebröd med ost. En kopp te "himlagott". 
Jag blev riktigt mätt, behöver nog inte så himla mycket frukost men jag gillar att äta både något sött och salt på morgonen så bara pannkakorna blir lite tråkigt trodde jag. Får se hur jag gör nästa gång. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild