Kropp och själ

leslita.blogg.se

Hudvård och dermanord produkter. [video]

Publicerad 2012-10-14 23:17:00 i smink och hudvård,


Se gärna videon i fullskärm och HD kvalitet
Hej på er. Här kommer en gammal video som jag spelade in för någon vecka sedan. Jag lyckas inte fixa miniatyrbilden, har laddat upp den igen nu men blev ingen skillnad. Det måste vara för att att jag använde ett annat program för att kunna göra "split-screen". Kolla på videon så ser hur fint det blev.
 
Produkterna jag pratar om är mestadels från Dermanord (Maria Åkerberg).
  • Crearome Ricin olja. Går att använda som Makeup remover  och en droppe på ögonfransar/ögonbryn får dem att växa fortare och bli fylligare.
  • Maria Åkerberg (Dermanord) Vit lera, ansiktsrengöring.
  • Lush skrubb "Angels on bare skin" med lavendel och mandel.
  • Maria Åkerberg (Dermanord) grön lera ansiktsmask.
  • Maria Åkerberg (Dermanord) Bergamot och pachiuli ansiktshudkräm.
Alla produkterna utom lush är typ slut nu så jag har köpt lite nya produkter som jag håller på testar. Förmodligen kommer det en ny video på det. Alla produkter är helt naturliga och ej testade på djur. Priset på dermanord är också väldigt bra. Vilka produkter använder ni i ansiktet?
 
 

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2012-10-15 13:17:13

Jag har hört gott om dermanord/maria åkerberg, men har aldrig provat något.
Min rutin har blivit så enkel som möjligt eftersom mitt ansikte fick ett hemskt allergiskt utbrott i somras. Jag använder just nu enbart en poo-salva på mina torra partier. Försöker hitta ett bättre alternativ, men jag har lite pengar och använder det jag har tills det tar slut. Smink har jag även slutat med, just för att hålla huden lugn. Så tyvärr får du inte några roliga produkt-tips av mig :P Men det var roligt att läsa/höra om dina. :)

Svar: Ja Maria åkerberg har väldigt många bra produkter. Rekommenderas varmt. Jobbit att du fick allergi. Det fick jag också för någon vecka sedan, fick utslag av en ny hudkräm jag köpte (tror att det var det). Men det gick över efter någon dag bara. Har ditt blivit bättre eller är du mest i förberedande syfte att du inte vågar använda produkter just nu. Hoppas att det ordnar sig snart iaf. Tack för din kommentar.
Leslita

Postat av: Linn

Publicerad 2012-10-16 12:14:27

Det är mycket bättre nu, men det blossar upp ibland fortfarande. Det är mest i förberedande syfte att jag undviker produkter, men jag har också insett att jag inte heller behöver så mycket produkter för att min hud ska må bra. :) Tack för ditt svar!

Svar: Ja men det är så rätt. Man ska inte överbelasta huden med för mycket produkter. Låt den få andas och reparera sig själv. Aloe vera är alltid bra också. Hade så bra
Leslita

Postat av: Malin/BilboBlueEyes

Publicerad 2012-10-19 19:06:26

Hej!

Kul att du tittade förbi.
Tack, bra här! :-)
Hur är det med dig?
Kul att du testat lite från Dermanord.
Använde några saker därifrån för några år sedan, men har ju hunnit bli en del annat också..;-)

Svar: ja härligt. Jo jag mår fint. Har precis gjort chokladbollar :-D mums. Ja vi hade Maria åkerbergs (dermanord) produkter under spa utbildningen så jag har testat en del. Men nu tog det mesta slut. Köpte en cleanser från lush men den sved lite i ögonen när man ska ta bort mascaran, (fast det var det den är till för). Så blev lite besviken, för övrigt älskar jag lush. Men vill hitta en ny cleaser iaf.
Leslita

Postat av: Malin/BilboBlueEyes

Publicerad 2012-10-20 10:53:54

Blev lite nyfiken på det där med lush.
Jag trodde att de inte var särskilt naturliga utan att de har parabener m.m. i sig? Läste någonstans att de försöker bättra sig? Eftersom de inte skriver ut full inci så blir jag ju än mer misstänksam.

Svar: Jaha jag har aldrig hört något dåligt om lush eller att de skulle ha parabener. De skriver ut hela ingredienslistan på internet men det stämmer att inte exakt alla ingredienser är naturliga. De är markerat med svart jämfört med de andra som är har grön text. Men jag jämför med listan på den här sidan. http://lockig.se/checklista.php. (Hår produkter mest)Så vissa produkter från lush får man säga nej till.
Leslita

Postat av: Malin/BilboBlueEyes

Publicerad 2012-10-20 11:33:33

Menar att de inte skriver ut full inci på sin hemsida, men det förstog du säkert. De gör det säkert på produkten.
Fin video och medryckande och svängigt intro. :-)

Postat av: Malin/BilboBlueEyes

Publicerad 2012-10-20 15:05:18

Hej igen!
Var ute och kollade lite mer på Lush. Tyvärr finns det parabener och mycket annat i flera andra produkter. Men du har nog rätt i att de skriver ut hela inci. Om du vill ha lite mer ingående listor på ingredienser så kolla
http://www.cosmetic-check.com
http://shenet.se
http://www.ewg.org/skindeep/
Alla har vi ju olika åsikter om var vi vill att produkter ska innehålla så det är ju upp till var och en.
Lycka till i jakten. Det brukar vara lätt och fastna när man väl börjar jaga naturligt! :-)

Svar: Hej, ja jag kollade också lite mer om hittade en lista på minplanet.se. Så ja det stämmer att vissa produkter innehåller parabener. Men det är i en extrem liten mängd. De har en sida med en lista på lush.se där de förklarar alla ingredienser och varför vissa är nödvändiga. Til exempel emulgering som gör att oljorna och vatten inte lägger sig som lager på varandra os.v men det är så liten mängd. Men tack så mycket för alla sidorna. Ska kolla inte det. Shenet hahar jag använt en del men de andra sidorna blir intressanta att se.
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild