Kropp och själ

leslita.blogg.se

Tre Smoothies. Frulle och mellis [Detox]

Publicerad 2012-11-04 17:00:00 i Recept,

Den smoothie som jag drack oftast var "Green Smothie" som innehöll Selleri, Avocado, rött äpple, citron och ingefära. Den drack jag som frukost någon gång och som mellanmål på eftermiddagen. Sedan gjorde jag en smoothie med rött äpple, selleri och rödbetor.



"Mango smoothie" innehöll mandelmjölk, fryst mango och banan.
 
Till fruksost åt jag soja yoghurt med olika bär. T.ex. blåbär, hallon eller björnbär. På det hade jag t.ex. krossade mandlar, solrosfrön, pumpakärnor eller kokosflingor. Denna frukost brukar jag äta innan detoxen också. Skillnaden nu är soja istället för vanlig naturell yoghurt/fil.
 
Under kommande vecka ska jag testa fler smoothies. Men det är lite svårt att hitta bra ingredienser så att det inte blir för tjockt. I juicemaskinen kan man ha precis vad som helst. Längtar tills jag kan köpa en.

Kärlek/Leslita
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild