Kropp och själ

leslita.blogg.se

Råsaftcentrifug och juicerecept

Publicerad 2012-11-27 14:15:27 i Recept,

Jag har köpt en juicemaskin (råsaftcentrifug). Hittade en riktigtbilligt på second hand. Jag har redan testat tre olika juicer. Den som jag gillade mest kommer först här. Det är från ett youtube klipp med Kris Carr. Den är väldigt uppfriskande och god. Lite syrlig.

 

Fräsh ljusgrön juice

2 stjälkar selleri

2 gröna äpplen

1 kruka Romansallad

½ gurka

Saft från en ½ citron

 

 

Söt mörkgrön juice

3 Morötter

2 Gröna äpplen

Babyspenat

3-4 stora blad Romansallad

 



Så här ser min maskin ut, juicen hamnar i den lila behållaren till vänster och resterna hamnar i behållaren till höger. Det är en liten öppning upptill där man stoppar i grönsakerna och frukterna. Jag tycker själv att den är väldigt fin och fungerar bra.



Grönsaksjuice
Grönkål
Gurka
Avokado
Mynta
-Det kändes som att avokadon gick till spillo. Smakade ingenting och blev väldigt lite juice av det. Avokado är så gott att äta som den är med en sked så jag ska nog undvika att ha det i min juice i fortsättningen. Den här juicen är förövrigt lite svår att dricka om man är nybörjare med grönsaksjuicer. Lägg i ett äpple så blir den lite sötare.


 
 
Dela gärna med dig av dina recept med juicer och smoothies.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild