Kropp och själ

leslita.blogg.se

Valkyriorna

Publicerad 2012-05-18 22:08:36 i Sett,läst,hört,

Jorden har reserverat vissa platser åt sig själv, den ber att vi ska ge oss av därifrån.  Där långt ifrån de miljontals former av liv som vandrar omkring på dess yta kan jorden få vara ensam. Jorden behöver också vara ensam, för att den försöker förstå sig själv. Det finns en bön och det kommer ett tydligt eko från himmelen när jag återvänder i ett bullrande dån. Vi måste respektera jordens vilja.

-Kanalisering: en Indiansång från Kibuye folkets medicinmän-

Valkyriorna

 

Just nu läser jag boken Valkyriorna av Paulo Coelho. Den är riktigt bra. Handlar om en man som har utövat magikonst i flera års tid och som åker till en öken för att få prata med en ängel. Det är en härlig kombination från olika kullturella traditioner som indianer, magiker, bibeln och att öppna "det andra sinnet"...

Har någon av er läst den?

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2012-05-19 01:16:27

Ja hon heter något med DirdyBirdy. Se om de går att klicka vidare via de klippet jag la upp? :)

Ja du med! :D

Postat av: Tess

Publicerad 2012-05-19 08:45:44

Åh! Denna vill jag läsa. Pappas fru har den så jag skall se om hon läst klart den nu! :) Kram

Postat av: Malin - konst & design

Publicerad 2012-06-01 19:00:27

Ja, den är riktigt bra! Det är författaren själv och hans fru som beger sig till Mojaveöknen så boken är verklighetsbaserad! Läs också hans bok Brida, den är jättebra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild