Kropp och själ

leslita.blogg.se

Hemgjord Sushi

Publicerad 2012-05-06 13:20:01 i Recept,

I går var jag hemma hos Maria och gjorde sushi. Jag har länge velat lära mig göra det så det var väldigt kul. Detta är min första rulle, jag hade sparris, avokado, lax och gurka.

sushi

Det blev en hel det bitar, så det räckte till var sin matlåda att spara.
sushi

Sen testade vi att göra bitar med bara ris och lax eller avokado. Titta så fina de blev.
sushi

Gillar ni sushi? Har ni gjort det hemma någon gång?

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2012-05-06 20:32:17

ÄLSKAR sushi men har aldrig gjort hemma. Gud vad gott de ser ut! :)

De va min pappa som fyllde år. :)

Kram

Postat av: Malin

Publicerad 2012-05-06 22:30:31

Skaffade första pinnen för två år sen men har problem med rygg och nacke och då var jag så pass klen att jag fick jätteont var gång jag dansade. Men när jag väl tränat upp styrkan så gick de såklart mycket bättre. Förra våren gjorde jag ltie men de va jättesällan. Har tränat regelbundet (några gånger i veckan) sen i höstas. Innan dess satte min rygg stopp för något som ens var värt att kallas poledance. :)

Började en gång i veckan på en studio här i Malmö i februari. Så de är 8 månader.. kanske. Lite mer. :)

Vadådå? :)

Hur länge har du dansat förresten?

kram

Postat av: Malin

Publicerad 2012-05-06 23:22:16

Jaha du menade så. :) Följer ju din med. Tycker de är jättekul att se allas framsteg och hur duktiga alla är! :) Jaså? Vad händer då?

Såg att jag glömde svara på nivåer. De är uppdelat i rena nybörjargrupper och sen lätt/mellan, mellan och avancerad. Jag går i en lätt/mellan grupp. :)

Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Publicerad 2012-05-11 11:20:50

Svingott och ganska enkelt att göra hemma. Fast jag brukar fuska med laxen och använda gravad eller rökt istället. Kommer alltid på att jag vill ha sushi precis när jag vill ha det - och då hinner jag ju inte vänta på att den färska laxen ska frysas så att eventuella parasiter dör. Och närmaste sushi-ställe är 3 mil från där jag bor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild