Kropp och själ

leslita.blogg.se

Oljeblandning emot urtikaria

Publicerad 2012-03-01 10:05:27 i DIY produkter,

Hej jag har tidigare skrivit om en olja som jag blandar ihop
för att dämpa mina urtikaria utslag (nässelutslag).
Jag har fått flera mejl om det att ni vill ha receptet.
Det är vegetabiliska och eteriska oljor som man blandar ihop.
Går att köpa lite här och var i hälsokostbutiker, Indiska,
på nätet finns Crearome och Dermanord (Maria Åkerberg).
Jag smörjer lokalt, så slutar det klia och utslagen försvinner fortare.

Basolja 20ml (till exempel mandel eller solros)
Vertivertgräs 10 droppar
Kamomill 10 droppar
Pepparmynta 5 droppar

Oljeblandning emot urtikaria

Testa annars att smörja med ren aloevera salva om ni inte hittar alla ingredienserna. Fungerar nästan lika bra.


♥Relaterade inlägg: Aromaterapi, Urtikariakur, Om hudallergin,

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2012-03-07 20:18:22

Hehehe! Typisk killar att vara skeptiska! Men jovisst har jag bevis... här är en länk från Nasas sida: http://www.nasa.gov/vision/universe/watchtheskies/26aug_sunset.html



Länken hänvisar dock till senast samma sak inträffade. Man kan se alla planeter utom de tre yttersta. Man kan alltså se Venus, Jupiter, Merkurius och Mars med blotta ögat. Inte illa va? Och så kan man se Sirius i princip hela tiden.... det är stjärnan som liksom blinkar väldigt mycket på himlen.



Här är ett YouYube klipp av när flera planeter ligger nära varandra. http://www.youtube.com/watch?v=NiINsHh_kaQ&feature=related



Ut och kika med er... detta är faktiskt ovanligt. Jupiter och Venus kommer närmare och närmare varandra (för våra ögon... inte i verkligheten) varje dag. Man kan i princip alltid se någon planet men sällan flera ihop som nu.



Kram

Postat av: Tess

Publicerad 2012-03-07 20:32:49

Här är en till video: http://www.youtube.com/watch?v=q0O2n4Ycqbs

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild