Kropp och själ

leslita.blogg.se

Contortion scorpion

Publicerad 2012-06-03 21:51:00 i Poledance,

Jag tror att den här heter contortion scorpion. Fick testa den i dag för första gången. Man ska ta tag i fotvristen med ena handen och med andra handen ska man ta tag i stången och dra sig inåt.

Poledance Contortion scorpion

Det ska bli som en dragkamp emellan att dra i benet och försöka sträcka på benet/knät så att axeln dras ut. Om ni förstår. Serena som tog kortet sa att jag säkerligen har mer i axeln att sträcka ut med. Men jag fokuserade mest på att dra foten mot mig. Så detta ska jag öva på så att det blir en balans och blir smidigare.

Mer som vi fick göra idag var att göra en rak brassmonkey och gå från den till böjda ben. Det var väldigt klurigt i början med den raka för jag svankar alltid så mycket. Men sen gick det! På båda sidorna, Wiho. Böja på knäna var lite svårare med balansen däremot. Så öva öva öva...

Om

Min profilbild