Kropp och själ

leslita.blogg.se

Spa programmet, lägger ner

Publicerad 2012-04-02 08:00:00 i Spa & Massage,

Fick en kommentar från en läsare att spa programmet har lagt ner. Det hade jag ingen aning om. Det var ett tvåårigt hälsoprogram vid Örebros Univeritet som jag gick.

Först blev jag chockad och gick in och kollade men sen när jag tänkte vidare så är jag inte så jätteförvånad. Programmet innehåller alldeles för många småkurser coh man får inte tillräckligt fördjupning i det för att kunna jobba med något annat än spa. De lovar en innan att utbildningen är bred och att man kan jobba som hälsocoach, kost och tränings rådgivare, instruktör och annat med folkhälsa. Det var det jag ville, jag visste från början att jag inte ville stå och massera hela dagarna eftersom att jag är en social person som gillar att träffa folk kommunicera och planera.

spa programmet Örebros Universitet

Samtidigt får man inte ens certifiering i massage vilket är viktigt om man ska hitta jobb. Men det var en väldigt rolig utbildning :) Jag ångrar inte att jag gick den eftersom att jag lärde mig mycket som jag har kunnat tillämpa i mitt eget liv. Till exempel, stresshantering, hur man äter och tränar rätt, tar hand om huden m.m Det var en bra utbildning om personens mål är att jobba på spa.

spa programmet Örebros Universitet Minnen...

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2012-04-02 19:23:05

hmmm, min webläsare hänger sig när jag ska kommentera. :O

Men hoppas de finns något kul man kommer in på. :) Får så många idéer och de är ju verkligen en djungel att hitta en bra utbildning. :)

Bor i Arlöv ungefär 10 minuter från Malmö.

Funderar på någon prova på kurs med eller ja typ kortkurs. :) Får väl se, de får nog vänta till nästa termin ändå.

Ja han var jättecool men vi kom fram till att de va lite synd om honom. Han krävde jättemycket tid, ville alltid vara med och vi kände att vi inte kunde uppfylla de. Inte varje dag och så. Vi hittade en pensionerad gubbe som köpte honom med all tid i världen. :) De passade nog honom jättebra!

Postat av: Emmy

Publicerad 2012-04-16 22:35:57

Hallå Leslita :) Spa programmet läggs ner 2013 och det är pga. att läkarlinjen ska dra igång i Örebro så då tvingas spa & ambulansprogrammet att dras in pga. man behöver pengarna. Men de tror att det kommer dra igen om bara några år.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild