Kropp och själ

leslita.blogg.se

Poledance I´m back

Publicerad 2012-04-13 08:01:00 i Poledance,

Hej på er, jag sitter i biblioteket, ganska mysigt här. Jag tänkte kolla upp lite nummer till bl.a telia och comhem för att fixa internet hemma som inte kommit igång. Men i detta inlägget tänkte jag berätta lite om poledance. Jag var ju iväg på kryssning och har missat några pass. Speciellt backbends som jag inte hittat motivation för så jag brukar helt enkelt "inte orka gå". Kass ursäkt jag vet, men det ska bli bättre.

Så onsdags var jag på Daniellas nivå 4 pass. Det var superkul. Jobbigt på uppvärmningen och styrkedelen och träningsvärk hade jag igår. Vi fick lära oss att gå in från Jamilla→superman. Lite knepigt att få in benet emellan armen och stången, mycket enklare om man pointar foten ordentligt. Detta gjorde gruppen förra veckan när jag var borta, i onsdags skulle vi testa att göra den med fart så att det blev en snurr. Sen gjorde vi ett annan rolig trick som jag verken vet namnet på eller kan förklara men slutpositionen blev en hängande spagat från shouldermount, där man har armen runt benet. Den var rolig!

På backbends fick jag testa Cheest stand för första gången. Men massa passning såklart. Bättre kan det bli! :D

Om

Min profilbild