Kropp och själ

leslita.blogg.se

Nageldekoration, måla blomma

Publicerad 2011-10-13 14:59:35 i Nail Art Design,

Här kommer bilderna på mina naglar som jag lovade. Jag målade blommor på båda tummarna och resterande naglar ser ut som bilden underst. Med lila toppfärg och en glitter linje.

Nageldekoration, måla blomma

Nageldekoration, måla blomma



I denna videon som jag spelade in. Tyvärr är skärpan helt fel inställd fast än jag kollade innan men nu vet jag till nästa gång. Principen är att man duttar tre droppar/prickar av lila färg först, sen vit över och innan det har torkat så tar man en stift penna eller ett special nagelverktyg om man har det. Och så drar man från mitten ut och formar blommbladen. Sist lägger man en diamant imitten i passande färg. Avsluta medgenomskinligt topplack.




Kommentarer

Postat av: Sofia, Miss Greeneye

Publicerad 2011-10-13 15:43:52

Ruggigt snyggt. Vill osså haaa :)

Postat av: Maria

Publicerad 2011-10-13 20:39:01

Det är svårt att tvinga bort tankarna, för då blir man tillslut så frustrerad att det bara blir motsatt effekt än den man var ute efter. Det är nog tillåtelsen som är nyckeln, och när man tillåter alla tankar försvinner många av dem. Men det är ju en övningssak, och jag har ju tokövat :) Ha en fin helg du med!!! Kram kram

Postat av: Rob

Publicerad 2011-10-13 21:04:34

Fina naglar! Varför inte måla tånaglarna också nu när du är gipsad och visar dem mycket? =)

Postat av: linns beautybox - naturlig hud och hårvård

Publicerad 2011-10-13 23:37:09

hej. tack för din kommentar! kul att möta andra "nopooare". Här har jag skrkvit ett inlägg om att tvätta håret med bikarbonat(testade häromdagen): http://beautyboxen.blogg.se/2011/october/hartvatt-med-bikarbonat-och-citronskolj.html#comment

Postat av: Clara

Publicerad 2011-10-14 00:00:17

Acropole var sååååå kul! Jättejättetungt så jag kommer bli stark :) och ja koreografi på torsdagar är 4b-5b.



Vill du göra mina naglar någon dag?? hehe

Postat av: Sofia

Publicerad 2011-10-14 00:56:19

Självklart kan jag berätta hur man gör :D det är fler som undrat så jag gör ett inlägg om det inom kort :)

Postat av: maria

Publicerad 2011-10-14 07:33:47

sv: Nej men precis, men ibland bara måste man få svara! De lägger sig ju i och dessutom förolämpar en, man måste ju få en chans att försvara sig!



Tack så mycket, det värmer, kommer skriva mer om No Poo i framtiden, blir bara mer och mer frälst för varje dae som går :)

Postat av: VinterVild

Publicerad 2011-10-14 08:01:15

Jag är imponerad över dina naglar, själv måste jag ha plast för annars så tuggar jag sönder dem på nolltid :)



Sv: Måste o måste, det underlättar eftersom vi tränar på superman till sm :)

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2011-10-14 14:14:34

Svar till Robb:



Hej! Tack så mycket. Jo jag målade faktiskt tånaglarna också, klassiskt vinrött. Har alltid det :)



Ha en bra helg

Postat av: Rob

Publicerad 2011-10-18 21:54:45

Najs! Lägg upp en bild på dem då, snälla =)



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild