Kropp och själ

leslita.blogg.se

Leslitas nagelgrejer

Publicerad 2011-10-13 10:00:00 i Nail Art Design,

Hej i dag skriver jag lite om nagelvård. Jag har fått kommentarer och mejl att det är roligt att se bilder på mina naglar och att det är fachinerande att jag har egna naglar och att jag orkar hålla på fixa dem. Jag tycker att det är fachinerande att vissa personer alltid har salongsfixade naglar och undrar hur de har råd. haha

Nagelgrejer

Första bilden längs upp är en elektrisk nagelfil, man sätter på ett huvud och så kan man fila, forma, polera och rengöra. Elfilen går att ställa in vilket håll den ska snurra åt och vilken hastighet. Den är uppladdningsbar och hör till en större apparat som även har en liten luftblåsare när man har nymålade naglar. Torkar jättefort.

Till vänster på första bilden ser ni en brun liten väska. Den ser ut som på andra bilden när man öppnar den. I den finns flera olika nageltänger, sax, nagelbandsverkty, pincett och verktyg för att rengöra under naglarna. Väldigt praktiskt att ha med sig när man reser. Så det är detta jag använder när jag pysslar med mina naglar. Och nagelackförstås.

Kommer bild senare på mina naglar som jag målade igår. Vad har du för nagelgrejer, kanske har du en nagelblogg?

Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-10-13 13:52:15

GLASNAGELFIL!!!!!!!! Det bästa jag någonsin använt!!

Jag kommer aldrig att återgå till vanliga pappersfilar - eller dessa hemska stålfilar!! Ryyyyys

Men jag orkar inte hålla på och pyssla med naglarna som du gör! Det får räcka att ha rena och filade naglar för min del! :D



Svar från min blogg:

Lesly: Ja, det är verkligen en härlig cirkel vi har!! Jag längtar hela veckan till tisdagarna och cirkeln!!



Tomat och lök sätter verkligen piff på äggrätter! Den här gången hade jag (bl a) lökpulver i smeten och råa och stekta tomater till som du såg av bilden! Riktigt gott!! :D

Kram!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild