Kropp och själ

leslita.blogg.se

PSYCH-K

Publicerad 2011-07-12 17:00:00 i Andlighet,

Jag fick testa PSYCH-K med Anneli. Det var en fascinerande upplevelse. Jag kunde känna skillnad före och efter. Men vi börjar från början…

PSYCH-K är som att ge det undermedvetna styrka. Jobba med inre utveckling. Man tar fram en affirmation eller ett påstående som man vill jobba med. Antingen vet man sina brister eller så frågar man sitt undermedvetna. Ställ ett påstående och så visar kroppen genom att svarar ja eller nej.

 

Kroppen visar svaren genom ett muskeltest. Det handlar inte om hur mycket personen har tränat utan om svaret är att just du behöver jobba med något så kommer du känna dig svag vid den specifika frågan.

 

Min svaghet är disciplin. Jag skjuter alltid fram saker. Det kan vara studier eller tvätt eller ett samtal som jag behöver ha med en viss person. Det är bara exempel, så därför valde jag att jobba med PSYK-K på disciplinen. Då skrev vi tillsammans ner en mening som löd så här:

 

”Det är lätt och roligt att ta tag i allt på en gång.”


PSYCH-K

Svaret var ju såklart att jag inte alls hade så lätt för det. Jag höll ut ena armen och så spände jag menad Anneli tryckte ner armen efter att jag hade sagt påståendet.

 

Sen skulle man visualisera att man höll i den hjärnhalvan som viste att påståendet var sant och i den andra handen höll man i den delen som ville veta att detta var sant. Och så höll man ut båda armarna åt sidorna och sen skulle man låta armarna och energierna runtom att föra ihop händerna mot varandra. Den var den intressantaste delen. Det bästa av allt som Maria sa J. Andra gången när jag använde detta påståendet om disciplinen så drogs armarna bakåt. Det var som att någon puttade mig bak på båda armarna. Jag försökte tänka på affirmationen, att jag vill. Sen försökte jag att inte tänka något alls utan bara slappna av och då trodde jag ett tag att jag skulle falla baklänges. Det tog en stund innan det undermedvetna ville förstå och ta till sig detta.  Men det gick.

 

Till sist kanaliserar man in påståendet in i kroppen och så gör man ett muskeltest igen för att se/ känna skillnaden. Det gjorde jag, hade blivit mycket starkare.

 

PSYCH-K

 

Någon som har testat? Skulle du vilja? Vad skulle du isåfall välja att "jobba" med?

 

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2011-07-12 18:12:23

Intressant! Är detta en övning som man gör vid flera tillfällen eller håller resultatet i sig ett tag? :) Jadu, det där med sjukdomar och LOA är väl det som känns svårast att greppa. Men kanske är det så att man valt det som en del i sin resa genom livet? Ingen aning! :) Jag bor i gröna sköna Borås! :) Hoppas bloggträffen blir mysig! Kram

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-07-12 20:00:40

Hej Lesly!! Först vill jag tacka för en supertrevlig eftermiddag!!

Kul att du skrev om PSYCH-K!!

Till TESS vill jag säga att: Ja, det håller i sig!

Eftersom den nya sanningen lagras i det undermedvetna - som inte har nån tidsuppfattning - så blir det som att det alltid varit en sanning och fortsätter också att vara det!

Om du (eller nån annan) vill läsa mer om det så har jag skrivit lite om det på min blogg:

http://anneli-in-da-house.blogspot.com/2010/07/psych-k.html

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-07-12 20:47:48

Hmmm...! Mysko!! Jag skrev en kommentar för en stund sen och såg att den kom in - men sen bara försvann den!! Kom inte ihåg vad jag skrev, men jag gör ett nytt försök:

Tack för en supertrevlig eftermiddag!!

Kul att du skrev ett inlägg om PSYCH-K!! Det är en metod värd att spridas!

Till TESS vill jag säga att: Ja! Resultatet håller i sig!!

Om du (eller nån annan) vill läsa mer om PSYCH-K så har jag skrivit lite om det på min blogg:

http://anneli-in-da-house.blogspot.com/2010/07/psych-k.html

Postat av: VinterVild

Publicerad 2011-07-12 21:59:46

Jag har inte provat, men det låter intressant :)



Har lokaliserat min tarotlek nu iaf, den låg i en hylla o hade det trevligt.

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-07-13 00:53:07

Det är bara jag igen....! Nu med mitt svar på din kommentar på min blogg:

Jag väntade - jättelänge, och gick ur din blogg och tillbaka in igen för att se om den kommit in...! Jag får helt enkelt ha ännu mera tålamod nästa gång! :D

Ibland tycker jag att de är andra ("Svensson") som är konstiga...! Men vem i hela friden bestämmer vem som är konstig och inte??? Jag bara frågar!! :D

Ja, det slog mig när glassen blev mer en sås att den skulle bli en mycket nyttigare "sylt" till pannkakor än vanlig supersockrad sylt!

Väl bekomme!! ♥

Postat av: Tess

Publicerad 2011-07-13 06:55:37

Haha! Jag var inte rädd i början men ju mer jag såg och var med om dessto mer kände jag att jag inte hade den kontroll jag ville ha. Det fanns två vägar att gå för mig just då. 1 Stänga av (vilket jag gjorde) eller 2. Gå en medial utvecklingskurs (vilket jag funderade starkt på men inte gjorde).



Vi får se om jag vågar öppna upp igen. Jag försökte aldrig kommunicera med andra sidan och det är där min största rädsla ligger/låg. :)



Kram och ha en fantastisk dag!

Postat av: Becca

Publicerad 2011-07-13 09:24:47

Det låter väldigt intressant!



sv: Det är bara bra med mig! Hur är det själv?

Kram

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2011-07-13 21:46:44

Gumsan jag trodde du hade jättebra disciplin! därför att du genomför alla dina mål.där trodde jag fel. Jag har inte testat PSYCK-K men jag vet att man blir svagare, har svårt att hålla upp armarna, om nån trycker ner dom samtidigt som man tänker på något negativt. Fast det ni gjorde är mer avancerat. intressant.

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2011-07-14 10:25:41

Svar till Elisabeth:



Hej! Hehe ja så kan man se det. Jag lyckas alltid till slut men det är lite svårt ibland att få saker gjort i tid och inte i sista minuten :P



Ja men då har du testat en enklare variant. Tanken styr kroppens styrka. Det är coolt :)



Hoppas att du mår bra att och att det går fint med studierna :)



KRAM KRAM

Postat av: Malin

Publicerad 2011-08-05 23:34:45

Hej!

Vad kul att du skriver om Psych-K, jag är helt såld på metoden och upplever den som otroligt intressant. Jag har skrivit om min första kontakt med Psych-K på min blogg om någon är nyfiken på hur det kan vara. http://harmonise.se/okategoriserade/psych-k/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild