Kropp och själ

leslita.blogg.se

Promenad i Riksten

Publicerad 2011-07-15 19:02:52 i Djur & Natur,

Riksten är en minst sagt avlägsen plats. Men det gör det hela ännu mer spännande. Jag tog en promenad och hittade flera övergivna byggnader. En skola med spegelfönsterrutor som hade en stor rostig klocka på skolgården.


Sen gick jag in i skogen bakom byggnaden och då hittade jag lite ben bitar.



Och under veckan har de rivit en hel byggnad som står framför min lägenhet så jag har haft "trevlig" utsikt, hehe. Sen fick jag höra att det finns ett gammalt flygplansfält här i närheten. Och till sist hittade jag en grav från 1905.

Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-07-16 15:22:13

Spännande!! Är det här i närheten av där du bor?

Det är kul att utforska nya platser!! Hoppas du hittar några "smultronställen" dit du kan återvända när du behöver komma ut en stund och kanske vill vara ifred och tanka energi! Eller ta med nån... Läste jag i en kommentar nånstans att du skulle på dejt idag..?? :P Spännande det också!! :D

Ha det så bra!! KRAM!!

Postat av: Tess

Publicerad 2011-07-17 08:03:54

Men oj.. vad är det där för benbitar??? :/

Hur gick dejten? :) Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild