Kropp och själ

leslita.blogg.se

Chicken garam masala

Publicerad 2011-07-30 12:00:00 i Recept,

Chicken garam masala

Chicken garam masala vet alla redan hur man gör men jag tänkte ge ett tips på en kall sås man kan ha till för oss som är känsliga för starkt. Jättegod!
Kall sås
Turkisk yoghurt (eller Kefir)
Gurka (finhackad eller mixad)
Citronsaft och ev lite skal
Mynta (färsk eller torkad)
Salt och peppar

Blanda ihop all i en skål och ställ i i kylskåpet medan du tillagar rätten. Rätten är GI godkänd. Jag hade quinoa men det går att byta ut till ris om man föredrar det :)

Hoppas att det smakar!

Kommentarer

Postat av: Fatma - Fatmas.blogg.se

Publicerad 2011-07-30 13:00:19

Vad tycker du om House MD? :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-07-30 17:42:38

Hej Leslie :) Du, har du några böcker till höstterminen som du har till salut? Stora kramar

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-07-30 23:25:06

Den kalla såsen låter jättegod! Smart att ha en sån till kryddstark mat!

Chicken Garam Masala går ju lätt att konvertera till Quorn Garam Masala!! Mmmmmmums!! :D

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2011-07-30 23:27:55

Hej Anomyn. Jag förstår inte vilket program eller år du menar. Jag kan ha lite böcker. Hör av dig via mejl mer specifikt vilka böcker du vill ha.



Tack för att du läser min blogg. Kram

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-07-30 23:46:27

Svar från min blogg:



Hej Lesly!

Quorn finns i några olika "utföranden": Som köttfärs, grytbitar, filéer och de som jag tänkte på; bitar. Bitarna ser likadana ut som dina kycklinbitar - typ samma storlek.

Det här brödet som jag bakade idag är så oförskämt lätt att baka så det knappt kan kallas bakning...!! :P Vill man ha det lite mer neutralt är det ju bara att utesluta kryddorna! Eller byta ut dem mot nåt annat spännande man kommer på!! :D



Ja, det är ovanligt bra med mig!! Hade jättejobbigt med hjärtat när jag var i Stockholm och nån vecka efteråt, men nu är det tack och lov bättre igen!



Stor kram till dig också! ♥

Postat av: Clara

Publicerad 2011-07-31 09:02:05

gött! 4a är trickkursen, och 4b är danskursen. jag ska gå båda! :D så taggad! vi måste ses på OP snart, men jag har inte haft tid och snart är det ju kursdags! :) ha det fint!

Postat av: Tess

Publicerad 2011-07-31 12:06:20

Men gud så gott det ser ut!!!

I love indisk mat!!! Tack för tipset! Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-07-31 15:29:02

Vi hade det jättetrevligt :) Tack så mycket fina du :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild