Kropp och själ

leslita.blogg.se

The price of beauty

Publicerad 2011-01-18 00:04:25 i Sett,läst,hört,

Jag läste i en tidning om Jessica Simpson och hon nämde hela tiden hur "The price of beauty" har förändrat henne.The price of beauty



Jag har helt missat att hon har rest världen runt och skapat en serie som handlar om skönhet. Hon har möt olika kulturer och tagit reda på vad skönhet betyder för andra.



Hon reser till Uganda, France, Thailand, Japan, Brazil, Morocco, India och USA,




Det är en riktigt bra serie som visar kulturella skillnader på skönhet och inte bara anorexia-fall med silikon boobs som man ser i media ska vara "fint". Hon är på bröllop i uganda där bruden göms under svart tyg under hela cermonin, hon är i Brasilien och får testa samba. Hon åker på Spa överallt. Väldigt roligt.


Någon som har sett serien?




*SE ONLINE HÄR*

Kommentarer

Postat av: Becca

Publicerad 2011-01-19 21:10:55

Har sett programmet någon enstaka gång då det gick på MTV, och då var de i Indien.



sv: Tack, vad glad jag blir. Har inte tetsat scrubben än, har en massa som jag har öppnat som jag måste använda upp innan. Vill inte att datumet ska gå ut.

Ja, han är en av domarna i det programmet. Har precis kollat på den på TV4, såg du det också?



Du har också en väldigt bra blogg - därför jag följer dig :) Ha en bra kväll!

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-01-21 14:28:49

Oj, det hade jag ingen aning om. Nu växte hon lite i mina ögon!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild