Kropp och själ

leslita.blogg.se

Rolig arbetsdag på Selma spa

Publicerad 2011-02-05 21:53:19 i Spa & Massage,

Hemma från jobbet och jag har haft en rolig dag! Fick ge flera olika behandlingar och inte bara massera som jag brukar få. Det är så olika varje ång jag jobbar, ibland känns det jätte jobbigt och inte alls som att det passar mig och ibland är det kul (men ändå inte framtidsjobbet såklart). Jag har kommit på att jag gillar att jobba som Spaterapeut men jag gillar inte att jobba som massör!

Jätte enkelt, jag gillar alla behandlingar utom att massera. Hotstone massage är ett undantag. Men i dag fick jag ge en ansiktsbehandling för första gången. Den heter Aroma face massage på Selma spa+. Då rengör man först, lägger på mask och slutligen masserar man med en aromaprodukt som kunden får välja då det finns olika dofter och effekter. Och utifrån hudtyp.


Så här såg min dag ut. Jobbade 15.15-20.45 på Selma city spa+

Feet so sweet (hand och fotbehandling) 25 min
Klassisk Massage 25 min
Aroma Body masage 75 min
Rast
Klassisk Massage 45 min
Aroma Face Massage 45 min



Selma city spa+
Den uppvärmda utomhuspoolen på Selma City spa+.

Jobbar i morgon igen, börjar runt 9. Ni får sova så gott!

♥Läs mer om Selma och alla spa hotell som jag jobbar på under fliken Spa. Relaterade inlägg finns under Spa & Massage kategorin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild