Kropp och själ

leslita.blogg.se

Ayurveda för ditt sinne

Publicerad 2011-02-28 14:20:09 i Alternativmedicin, Ayurveda,

Janesh Vaidya har skrivit en ny bok, "Ayurveda för ditt sinne". Och den handlar om Ayurveda i tre delar. Det psykiska, de fysiska disciplinerna (diet och livsstil) och i sista delen går han igenom de 7 chakran och meditationsformer.
Janesh Vaidya
Jag har läst hans tidigare bok som heter "I det sista regnet". En jätte fin roman om livet i Indien och även om läkekonst. Det är så vackert skriven, välformulerade detaljerade meningar med känsla. Att rekomendera om man vill dröma sig bort i beskrivande scener.

Läs även en artikel om honom i Blossom tidningen nr 2, feb 2011.

Men Ayurveda för ditt sinne kommer ut den 14 April så tills dess beställer jag "Ayurveda för kropp och själ" av Peter Ljungberg och Eva Sanner.

Ayurveda bok

Kanske blir det några fler böcker, men jag är ganska pank denna månaden eftersom att jag har köpt nya glasögon och så har jag blivit lurad av MTM Trading som många andra om ni läst i tidningen? Så nu har jag en evighetsförbrukning på tandblekning som kostar massor men inte går att skicka tillbaka. Riktigt arg! Beställ inget därifrån! lång parantes...

Men har ni köpt några roliga böcker på senaste tiden? Kanske på bokrean?

♥Relaterade inlägg: I det sista regnet,

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-02-28 20:38:12

Utan glasögon blir det svårt att läsa! Jag har faktiskt inte hört talas om honom, men jag ska kolla upp!



Jag köpte Richard Bransons (grundaren av Virgin Music) "Srew It, Let's Do It" och Esther och Jerry Hicks "Låt känslorna visa vägen" nyligen. Jag har bara läst den första hittills. Den var snabbläst, billig och intressant! Jag gillar att läsa om framgångsrika människor!

Postat av: Jessica Nilsson

Publicerad 2011-03-06 12:10:26

Jag har hört att han kommer till Sveige i vår och har en workshop, hos Medborgarskolan.

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2011-03-07 14:41:23

Sv Jessica N. Hej! Tack för din kommentar. Det ska jag definitivt kolla upp :)



Hälsningar Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild