Kropp och själ

leslita.blogg.se

Matig meetbit med bulgur

Publicerad 2011-08-24 14:19:00 i Recept,

Gårdagens mat var lätttillagad. Stekt köttbit med bulgur och bearnaisesås. Sen gjorde jag en sallad till som innehöll ruccola, getost, soltorkade tomater, vanliga tomater och svarta oliver. Olja och kryddor på.

Kött med bulgur och bea

Har ni förresten smakat på mixed bulgur som har ingefära, chili och äpplebitar i? Det gjorde jag hemma hos en kompis. Att rekomendera. Jag ska köpa det nästa gång. Eller såna extra stora bulgur. Är det gott?

Kommentarer

Postat av: Becca

Publicerad 2011-08-24 18:32:45

Själv äter jag fullkornsbulgur, yumyum! God din middag såg ut! Håller på med en bea nu, fast från knorr. Gör du din från scratch?

Postat av: Tess

Publicerad 2011-08-24 20:53:04

Smarrigt värre! :)

Jag har inte testat den där bulgurn. Får kankse ta och göra det! Det blir oftast couscous här.



Tack för din fina kommentar om mina vänner... de har båda genomgått varsin undersökning och operation idag och det ser bra ut för båda just nu! Puh! Kraft och kärlek!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild