Kropp och själ

leslita.blogg.se

Tips på Lördags "godis"

Publicerad 2010-10-15 10:21:11 i Recept,

Fast de nyttiga varianterna såklart! Eftersom att jag har slutat äta sötsaker så tänkte jag tipsa om goda alternativ om man vill ha fredagsmys eller biosnacks. Så här kommer helt enkelt en lista:

  • Nötter: cashew, jordnötter m.m (inte chilinötter och inte carameliserade)
  • Torkad frukt: Aprikoser, äpplen, russin, mango, fikon (obs dadlar och bananer är inte GI godkännt)
  • Frukt eller bär med kesella, naturell yoghurt eller keso.
  • Vanlig fruktsallad. Toppa med lite honung och kokoslingor
  • Muslibars med nötter och frukt
  • Mörk choklad (utan kex, kola, tryffel och liknande fyllningar)
  • Grönsaker som morötter&gurka med dipp
Nyttiga Snacks

Har ni fler tips på nyttigt fredag/lördagsgodis?

Kommentarer

Postat av: Viralila

Publicerad 2010-10-15 15:58:48

Hej hej!

Skrattar Jag älskar godis, kan inte vara utan mitt fredasmys! Men ett lite sundare alternativ är ju att dippa grönsaker i turkisk yogghurt med "chipsdip-krydda"



Kramar*

/V

Postat av: Anneli

Publicerad 2010-10-15 16:30:09

Här kommer svar på din kommentar på min blogg:

Samtal med Gudböckerna är verkligen läsvärda och lättlästa!! Och absolut inte religösa!! I alla fall enligt mig!! ;-)



Det är verkligen skönt att meditera, och man måste ju inte sitta så himla länge om man inte vill!! Börja med 10 minuter eller så och sen kan du öka vartefter du känner att du vill!



Ja, det går rätt bra faktiskt!! :D Mitt största problem just nu är nog att jag är så lättstressad - men det är ingenting som inte lite Meditation kan råda bot på!!! ;-)



Ser fram emot ett videoinlägg på din blogg!! Endera dan gör jag ett på min blogg också!! :D

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-10-17 16:11:27

Jag tycker att det bästa är att sluta med rituellt och omedvetet ätande, som t ex framför TV:n eller på bion och istället äta det man tycker är gott då och då. Och äta med medvetenhet utan att splittra sinnet med annat när man väl äter det. På så sätt kan man både äta kakan och ha den kvar! :) I dubbel bemärkelse!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild