Kropp och själ

leslita.blogg.se

Gör eget schampo

Publicerad 2010-10-20 20:35:22 i DIY produkter,

Titta vad jag hittade när jag läste lite på Improveme.se

Schampo
Nässelvarianten: Ta en näve torkade nässlor eller tre nävar färska växter. Blanda med en liter vatten och koka röran i en halvtimme. Låt stå över natten, sila och ditt glansgivande hårrengöringsmedel är klart. Nässelvattnet löddrar inte som vanligt schampo men gör ändå rent.

Olivvarianten: Koka upp en liter vatten och tillsätt ett par matskedar örter, till exempel kamomill för ljust hår och rosmarin för mörkt. Blanda i tre matskedar citronsaft. Låt svalna något, riv 150 gram olivtvål och smält i brygden. Värm försiktigt och rör om tills schampo klarnar. Låt svalna igen och vispa upp blandningen.

Snyggt hår
Random Hårbild

Har du testat att göra egna hårprodukter?

♥Fler tips på hur du gör egen hårfärg och balsam hittar du *här på Improveme*
♥Och såklart finns det massa tips under denna kategorin och under *No poo Hår*

Kommentarer

Postat av: tiia

Publicerad 2010-10-20 21:55:46

Såg att du kommenterat. Du är i thn mellan 22 okt-5 nov alltså :)



Klart ja kan klämma in dej i min kalender får gå ut fika eller ta oss några drinkar, skicka ditt nr har tappat bort de .

(maila om du vill)

Postat av: Anneli

Publicerad 2010-10-21 22:08:49

Kul att du gör lite reklam för naturlige produkter som man kan tillverka själv!! :D

Jag gör eget schampo lite då och då - bara för att det är kul!! :D

Postat av: Qbrium

Publicerad 2011-10-17 22:54:28

Under en period tvättade jag håret med enbart ägg, och balsam. Nu har jag blivit nyfiken på Laveras schampo för torrt hår. Under testning just nu :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild