Kropp och själ

leslita.blogg.se

Akupunktur som skönhetsbehandling

Publicerad 2010-10-28 11:54:49 i Kinesisk Medicin,

Vi har alla hört talas om akupunktur som behandling emot smärta, stelhet, blodcirkulationshöjande och som lindring för olika åkommor. Men det nyaste inom akupunktur är att få en skönhetsbehandling som ska ha anti age funktion och ge en fin hy. Ansiktsbehandling med nålar.

När jag studerade Kinesisk medicin så fick vi lära oss en ansiktsbehandling med akupressur, där teorin är dessamma som akupunktur men man använder sig av fingertryck istället för nålar. Under den terminen fick vi lära oss alla punkter och meridiansystem och utifrån de kunskaperna så ser jag faktiskt att hon i videon sticker nålarna på samma ställe som jag skule ha tryckt under en akupressur beh.


Det är Journalisten Heidi Rovén som driver spabanken.se som är med i Videon. Eftersom att hon laggt ut den på you tube så tog jag mig friheten att låna videon.

Vad tror vi om denna behandling?


♥Länk: Spabankens inlägg,

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-05-15 00:38:37

Älskar aktupunktur jag går på det , det är så skönt man blir så avkopplad , man mår bra av det . Förresten bra hälsa blogg :)

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2012-05-16 22:57:49

SVAR TILL CAMILLA:



Hej! roligt att höra m dina erfarenheter och att det har fungerat :) Tack för att du gillar min blogg, hoppas att du hittar tillbaka :)



Hade så bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild