Kropp och själ

leslita.blogg.se

Underbart gott

Publicerad 2010-11-15 19:33:29 i Recept,

Vissa dagar är så där härligt bra. Allt bara faller på plats och man är på bra humör. I dag är nog lite så, att jag bara funnit dessa guld korn. Sånt som egentligen bara är dumt.

Som att min gryta blev underbart god! Jag har återigen fått inspiration och aptit för matlagning.
Eller som att jag åkte från mitt nya hem till skolan och insåg att det var jätte nära och smidigt jämför med innan.
Eller som i förrgår när mina kokta ägg blev helt perfekt mjuk-kokta. Så som jag aldrig lyckats få dem.

Köttgryta

Köttgryta
Jag stekte köttbitarna som jag skurit upp och kryddat. Sedan hällde jag på lite vatten och grädde och lade först i gröna bönor (upptinad fryspåse) och lät det få koka upp någon minut innan jag lade i brocoli. Krydda massor med kött&grill krydda, salt, peppar, paprika, kalvfond, soya och örtblandning. När allt har fått koka ihop så lägger man i lite mjöl för att få det att tjockna.

Serveras med potatis och sallad (byt ut potatis till bulgur eller råris för en GI variant)

Vad är dagens guldkorn för dig?

♥Fler recept på goda maträtter finns under kategorin Kost&Gi,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild