Kropp och själ

leslita.blogg.se

Sockerstop

Publicerad 2010-11-30 16:30:00 i Recept,

Jag har satt sockerstop igen. Fixade det ganska länge sist gång men när jag kom hit till mina föräldrar så började jag fuska lite grann. Jag har lyckats tacka nej till mycket. Till exempel i går så bjöds det på lussekatter till orgon fikat och sedan bjöd en kollega som fyllde år på tårta. Som tur är gillar jag inte tårta så mycket. Det var prinsesstårta och jordgubb&grädd tårta.

Prinsess tårta, sockerstop googel bild

Så i söndags slog jag en pakt med min storebror Gogo att vi skulle sluta äta sötsaker från och med denna veckan d.v.s i går. Så fram till jul har vi sagt i alla fall. Men i morgon ska jag träffa en kompis och hon pratade om hembakat så jag får se hur det går. Kanske får jag köra från och med torsdag :P

Och så har jag lagt in två gula räknare här på bloggen som en liten tävling. Om du vill vara med så gå in på count.nu så kan man lägga in det på sin blogg. Eller så kan jag lägga in det på min blogg helt enkelt säg till bara! :)

Vem är med? Hur ser erat sockerintag ut?

Länk: count.nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild