Kropp och själ

leslita.blogg.se

Vad är Kinesiologi?

Publicerad 2010-05-27 18:56:12 i Alternativmedicin,

Kinesiologi är en manuell kropps teknik. Den utvecklades av en Amerikansk kiropraktor vid namnet George Goodheart. Man gör muskelfunktions tester för att kolla att musklerna reagerar som dem ska och att man har uppnått en normal styrka. Utifrån detta kan kinesiologen förstå vad som behöver göras och i vilken ording. Sedan använder man töjning och stretchnings tekniker för att öppna upp blockeringar i kroppen.  Kinesiologi behandling kan rensa ut gifter ur kroppen.

Används emot?
Allergier
Stress
Muskelstelhet
Stela leder
Ryggvärk
Ischias
Huvudvärk/ Migrän.
Depression
Trötthet

Kinesiologi
Kinesiologi kan kombineras med andra alternativa metoder det finns kinesiologi med inriktning på energi medicin. Då kombineras det med akupunktur, akupressur, shiatsu och chakra balansering. En annan inriktning är näringsmedicin och den tredje är manuell medicin där man kombinerar kinesiologi med massage.

P.s Kommer att vara i Göteborg över helgen så då kommer det att vara en tävling här på bloggen! :)

♥ Källa: Boken "Från akupunktur till shamanism" av Suzanne Shönström

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-05-27 20:37:10

Sv: Åh! Tusen tack, jag ska genast peela mig inför imorgon :)



Jag har jobb på psyket i Värnamo! Trivs som fisken i vattnet, det enda jag saknar är att följa patienterna under behandling, där jag jobbar är nämligen bara akut-mottagningen :S På onsdag, den 2a, tar jag examen. Lääängtar såå :)

Postat av: Eva

Publicerad 2010-05-28 21:12:56

Kul inlägg, jag har nämligen själv gått en kinesiologikurs för flera år sedan. Så jag vet ungefär hur det fungerar :-)

Postat av: Anneli

Publicerad 2010-05-30 00:39:22

Jag håller ju bl a på med PSYCH-K, där PSYCH står för psyket och K står för kinesiologi!! I en PSYCH-K-balansering använder man sig av muskeltester för att komma åt den underliggande, omedvetna "sanningen" man har om olika saker. Sen har man olika tekniker för om man vill förändra dessa "sanningar" till bättre, mer stödjande sanningar som faktiskt hjälper istället för själper en i livet! :D

Ha det!! //Anneli.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild