Kropp och själ

leslita.blogg.se

Universeum (djungel och hajar) [Video]

Publicerad 2010-05-02 11:56:50 i Djur & Natur,

Satt och kollade igenom gamla bilder och videoklipp och blev så sugen på att åka till Universeum i Göteborg igen. Det är väldigt vackert och jätte roligt att få se alla djuren på så nära håll! Det kan tyckas vara många videos men dem är jätte korta. Så kolla gärna igenom dem!
Första gången med Phillip min lillebror. Vi är i havets våning. Vi står inne i vatten tunneln och kollar på fiskar och små hajar. En haj simmar förbi med sitt barn under sig.
En jättestor haj simmar över oss! Phillip ropar OMG!
ett litet akvarium med massa färglada fiskar!
Nu är vi inne i djungeln här hoppar Apor runt fritt! och min lillebror envisades med att han skulle klappa en en...
Inne i djungeln, Papegojor, man hör vattenfallet i bakgrunden.


Visst är det vackert! Har ni varit på Universeum någon gång?

*Fler inlägg om: Universeum

Kommentarer

Postat av: lovisa/polichinelle

Publicerad 2010-05-02 12:22:06

hej! jag skulle bara svara på frågan och säga japp, det finns lockigt löshår :)

Postat av: Filibabba

Publicerad 2010-05-02 12:29:38

Hej! Angående äggstanningen så gör man precis som du skrev- rör ihop mjölk och ägg och häll över pajen! :)

Postat av: Albin

Publicerad 2010-05-02 13:26:41

Hej, nu har jag svarar på dina frågor på blogggen! :)

Postat av: Madde

Publicerad 2010-05-02 17:40:20

Har varit på Universeum en gång, det var riktigt coolt med hajarna som simma över.



Synd att jag jobbade hela helgen annars hade det varit roligt att kika på mässan. Bor ju till och med i SOlna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild