Kropp och själ

leslita.blogg.se

Pulsdiagnostik TKM

Publicerad 2010-05-21 10:49:30 i Alternativmedicin, Kinesisk Medicin,

Pulsdiagnostik TKM
Det är intressant med Pulsdiagnostik inom TKM. Tänk att man kan lyssna så noga på ett flertal olika pulser som ligger olika djupt. Och utefter det så ställer man en diagnos på personen och vet vilken obalans personen har. Helt fantastiskt. Kan tillägga att personen är utbildad läkare som tar ca 5 år och har säkert väldigt lång erfarenhet utav att lyssna/känna på pulser.

Har ni blivit diagnostiserade av att någon kollar pulsen? Visst är det ganska otroligt?


Idag ska jag åka till Sthlm på jobbintervju, det är fortfarande lite hemligt men jag kan säga att det är inom hälsa/alternativ medicin. Det ska bli riktigt spännande att få se stället. Ville verkligen ha detta jobbet. Ska ge en prov-massage också hoppas att det går bra, jag övade lite på en klasskompis här om dagen, känns som att jag kommer ihåg greppen iaf. Kommer att vara borta hela helgen så jag vet inte hur mycket tid jag kommer att ha till bloggen. Önskade att blogg.se hade tidsinställda inlägg, då hade jag gjort det för eran skull.

Önska mig lycka till!  Så får ni ha det så jätte bra så länge...

Kommentarer

Postat av: Lillis

Publicerad 2010-05-21 13:13:24

ja jag kan tänka mig att det är intressant att höra från personer som har testat det också =) jag ska absolut berätta...

det där hälsoplåstret du skrev om.. funkar det på migrän också tror du?



Ja Robin Hood var bra.. jag har typ bara sett den tecknade men denna var mkt rörigare.. annars var den bra. =)



Ja, mkt hemskt att hon gick bort. Läkarna tog inte henne på allvar i början så det han tyvärr sprida sig. :( för jävligt faktiskt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild