Kropp och själ

leslita.blogg.se

Omelett med feta och grönsaker

Publicerad 2010-05-14 09:02:14 i Recept,

God morgon på er. Idag vaknade jag vid 7 och stängde av väckarklockan lika fort, skulle ha åkt med 5 i 8 bussen men alltså försov jag mig. Ups. Så här sitter jag. Gjorde omelett igår som blev jätte gott. Så det blir likadan frukost idag :)
Omelett med feta och paprika
Omelett med feta och paprika

Gör så här:
Fräs lök (jag gillar bara rödlök) och paprika (röd eller grön)
Vispa ihop ägg med creme fraishe och häll över grönsakerna.
Smula över feta ost, det blir bara godare om det inte är så jämt och gärna lite större klumpar.
Låt stå på plattan tills underytan blir gyllenebrun.
Krydda med örtsalt och peppar.
Servera gärna med koktailtomater och färska örter (t.ex. basilika eller ruccola)
Rätten är GI godkänd. 

"Har ni sett min nya Kategori med överrubriken SKÖNHET. Jag har plockat ur alla inlägg ur gamla SPA&SKÖNHET för att det blev så rörigt där inne och man letade efter t.ex. hår. Så nu heter den SPA&MASSAGE istället och Photoshots (modell bilder) har även flyttats upp till SKÖNHET. Klicka lite på kategorierna så ser ni vad jag menarFöresten har jag testat att koka egen hårgelé som jag ska testa idag, återkommer med resultat."

*Länk till receptet: Alltom mat.se,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild